Jag har en del problem med min dator som jag inte vet hur jag ska lösa. 1) Har du testat att öka registrets storlek (nu är jag inte så hemma på win2k) men om jag inte tar hel fel så är det systemregistret. Gissningsvis så är det så att registret är så stort som 64 MB så att det är problem att skriva i det vilket skulle kunna vara förklaringen på i princip alla av dina problem 1. Rätt konstigt att den då klagar på att registrets maxstorlek bör ökas, om 64 MB är mycket. 1) nu hängde jag inte med på vad du menade; har du provat eller vill du prova? Bara sätt gränsen en liten bit högre och se om det hjälper... 1. Jag vill prova. Ville bara veta vad ni andra har satt, så att jag kan sätta likadant. Eftersom jag vet inte alls hur stort registret ska vara.Problem med Windows 2000
Det är väl lika bra att dra igenom allt.
1. När jag startar datorn så får jag ett felmeddelande. "Du bör öka ditt registers maxstorlek. bla bla".
Jag var inne och kollade under prestandaalternativ och allt det där och hittade att min aktuella maxstorlek är på 64MB. Hur mycket bör jag öka den med?
Kan tillägga att jag har 256MB RAM.
2. Väl inne i windows, så kan jag inte installera program. Den säger: "Du har inte rättigheter att installera detta programmet" osv. Problemet är bara att jag är inloggad som administratör och jag har sökt efter virus (med norton och symantecs sasser removal tool). Har hört att Sasser tar bort rättigheter och sånt där.
Jag vet inte alls hur jag ska göra för att lösa detta.
3. I utforskaren, när jag ska göra nya objekt (mappar och sånt). Då finns bara mappar och genvägar som möjlighet. Alla de andra har försvunnit (?!).
4. Till sist, ett mindre problem. När jag ska stänga av/starta om datorn så verkar det som den stänger av hårddiskarna innan den stänger av windows. Efter det stått "spara personliga inställningar" så försvinner "logga ut fönstret", sen hänger sig datorn där. Ända alternativet är att trycka på knappen.
Går detta att lösa på nåt smidigt sätt?
Phew. Massa krux.
Det smidigaste lösningen på dessa problemen borde vara en formattering + ominstallation av win. Men på grund av att jag har massa projekt jag måste bli färdig med så ser jag detta som den sista utvägen.
Vill höra med er om det finns någon lösning så jag slipper formattera och det där.
Tacksam för all hjälp jag kan få :)
- MarkusSv: Problem med Windows 2000
2) Hur gammal windowsinstallation är det? 64 MB stort register känns som ganska mycket nämligen... Men jag kan ha fel ;)Sv: Problem med Windows 2000
Jag vill prova öka den ändå, men jag vet fortfarande inte med hur mycket.
2. 5.00.2195 med service pack 4Sv: Problem med Windows 2000
2) Alltså; hur länge sedan installerade du om datorn?Sv: Problem med Windows 2000
2. 22 veckor sedan