Finns det något sätt att kunna köra ett program med andra rättigheter i XP professional. Inte vad jag känner till nej. Jag har också saknat funktionen ibland men har numera blivit så van vid att ange det kontot jag vill jobba med. Idag sitter jag i ett nät med massor av WinNT4 domäner så då är det ganska bra att behöva ange ett konto varje gång. Hej >Det enklaste är att du gör ett eget program som använder sig av RunAs som redan har user och pass > <b>Hur gör jag det? RunAs kan väl inte ta med lösenordet. </b> Hittade ett program som fixar det CPAU. HejKöra program med andra rättigheter i XP
Om man använder "RunAs /user" så måsta man ju ange lösenordet.
Det jag skulle vilja är att jag som adminstratör bestämmer att ett visst program alltd körs med administratörsrättigheter oavsett vilka rättigheter den användare som startar det har.Sv: Köra program med andra rättigheter i XP
Sv: Köra program med andra rättigheter i XP
Det enklaste är att du gör ett eget program som använder sig av RunAs som redan har user och pass i sig, som sen startar det programet du vile ha igång. tex: minrunas.exe -notepad.exe
Jag använder det så.
JonberSv: Köra program med andra rättigheter i XP
Hur gör jag det? RunAs kan väl inte ta med lösenordet.
Har även tittat på WSH, ShellExecute m.fl och inte hittat något sätt.
Vill ogärna lämna ut administratörslösenordet till användarna bara för att de skall kunna köra vissa program.Sv: Köra program med andra rättigheter i XP
Jag tror att Jonber menar RUNAS som körs i CMD.Sv: Köra program med andra rättigheter i XP
http://www.joeware.net/win32/Sv: Köra program med andra rättigheter i XP
Ja jag menade RunAS functionen som kan anropas via api typ.
Fast har du hittat ett program e det ju bättre än att göra ett eget..
Jonas