Hej! Hejsan! Tack, men det fungerar tyvärr inte. Du kan prova med att återställa till en tidigare tidpunkt då det funkade. Tyvärr lillen, detta är mkt mer komplicerat än då.... Har du något smartcard installerat? XP: Du tillåts inte att logga in interaktivt.
Jag kör Windows XP Pro Build 2600.xpsp2.030422-1633: SP1 och har bara helt plötsligt fått problem med min inloggning. Utan att ha ändrat något har jag fått upp användarkonton som Guest, SQLDebugger och ASP.NET Developer på Windows XP logonsida.
När jag klickar på mitt konto får jag upp en textbox med texten "Du tillåts inte att logga in interaktivt."
Jag har provat felsäkert läge, jag har skrivit om boot sektorer mm men jag får inte ordning på det. Jag vill gärna inte göra en ominstallation av windows då jag har en del viktiga filer i låsta NTFS mappar.
Är det någon som har en aning om hur jag kan återställa systemet när jag inte ens kommer in i det?Sv: XP: Du tillåts inte att logga in interaktivt.
Jag hoppas att du har en annan dator.
I så fall, starta den, och gå till Start->Run, mmc
File->Add/Remove Snap-in
Tryck Add
Välj Group Policy, and tryck Add
Klicka på Browse och skriv in IP eller datornamn på den andra datorn.
Tryck Ok, Finish, Close, Ok
Expandera till: Local Computer Policy->Computer Configuration->Windows Settings->Security Settings->Local Policies->User Right Assignments
Välj "Deny Logon Locally", och plocka bort alla konton som ska kunna logga in lokalt på datorn.
Om du inte har en annan dator, skulle du kunna prova att logga in som Administratör. Tryck CTRL+ALT+DEL två gånger vid inloggningen, så får du möjligheten att logga in som Administratör. Gör därefter samma sak för att kunna logga in med ditt andra konto.Sv: XP: Du tillåts inte att logga in interaktivt.
Jag får ett felmeddelande:
"Fel inloggning: Användaren har ej access till begärd inloggningstyp."
och ditt andra alternativ med att logga in som admin fungerar ej heller då jag får samma fel där som med de övriga kontona "Du tillåts inte att logga in interaktivt."
Det måste ju gå att lösa...Sv: XP: Du tillåts inte att logga in interaktivt.
Vid uppstart F8 och i den menyn väljer du det alternativet.Sv: XP: Du tillåts inte att logga in interaktivt.
Tack ändå..Sv: XP: Du tillåts inte att logga in interaktivt.
Du kan oxså prova med att ändra hårdvaran så att den söker på nytt.
Detta är bara gissingar från min sida.
PS Det finns problem med SP2 till XP men du har säkert redan varit på Microsofts sida.
PS. Har du även provat med att boota från CD:n och välja reparera eller installera om ovanpå det gamla.
DS.