Det jag skulle vilja vet är hur jag ändrar kontobehörigheter på en WinXp system.Behöver lite info om kontobehörigheter med WinXP
Det jag skulle vilja göra är: Gäst ska inte kunna köra "Kör" från start-menyn, ska inte komma åt C:, ska inte kunna fippla med tjänster och sådant som hör till datorns inre system.
Gäst ska bara kunna gå ut på internet, spela lite spel som är installerade, skriva lite i antekningar eller word, och så ska dom väl kunna spara något i en mapp, och sedan kunna kolla på film via windows media player.
Vad behöver jag göra?
Jag vet att man kan gå in på gpedit.msc , datorhantering i administratörs verktyg , det är väl det jag vet och sedan användar konton.
Jag höll på och fippla med sakerna och lyckades göra så att saker och ting inte kunde kommas åt. Men när jag gjorde det så var jag inloggad som administratör och allt ändrades bara på administratören men inte i gäst :(
Sedan har jag fått veta att man kan köra loggin-script på gäst eller vilket konto som helst och via dom så ska man kunna fixa saker och ting inviduelt för kontot, t.ex. vilka behörigheter den ska ha.
Skulle vara mycket tacksam för om det fanns någon hemsida där det stog om detta eller att någon här förklara grundligt hur jag ska göra det så bra som möjligt.
Eller bara att någon förklara för mig, så är jag tacksam.