HEJ! Fick igår hjälp av en snäll kille med iis och rättigheterna på mapparna. Det blidde bra. Men nu, efter detta när allt ska funka, så dyker det upp konstiga tecken i min text. Ungefär så här: Först och främst för att Villket ska vara; Först och fr'mst för att.... Naturligvis funkar det problem fritt i W2000. Men XP har get sig den på att sabba mitt liv tror jag. Det händer mycket i XP som jag inte fattar...... Någon som vet vad jag kan göra för att få tilldetta? Kolla det här med vilken encoding som används... Ska finnas någon meta-tagg för vilken encoding du vill köra med Ehh, hur då menar du?? Blev inspirerad av asp.net när jag surfade runt här på pelle och skulle testa detta, men jag får ju inte till detta med konstiga bokstäver. "Servertillämpningen är inte tillgänglig " "..Först och främst.." ..när skandinaviska tecken ser ut så där så tyder det på att nånting använder utf-8 kodning men visas som nåt annat t.ex. latin-1 eller cp1252 eller liknande. Men hur får jag bort det då? Det är alltså inte på hela datorn det är så här, utan bara på servern. PÅ 2000 är det inga problem. Måste jag byta tillbaka igen?KOnstiga tecken i XP??
/PSv: KOnstiga tecken i XP??
Sv: KOnstiga tecken i XP??
/PSv: KOnstiga tecken i XP??
Sv: KOnstiga tecken i XP??
/P