tja Möjligheten att "avinstallera" dessa komponenter kom väl först i Win XP SP1? Så det går nog inte i ditt fall... Jag ville göra samma sak förut, men se det gick inte för sig alls det. IE tror jag inte men Outlook Express ska gå genom att välja "Lägg till/ta bort windows komponenter" och sen antingen Kommunikation eller Tillbehör OK så det går inte med ie. Men nu blir jag riktigt irreterad. Jag upptäckte att det är fan likadant med Windows Media Player!! Fy Microsoft säger jag. Jag förstår inte problemet? Du måste ju inte använda dem? Du måste ju inte ens använda windows? Det är ganska stora delar av de programmen som andra program använder också... Vad för annat program än själva programmet använder Windows Media Player eller Outloock Express? ie kan jag ju lite half förstå. Men såhär, jag använder aldrig programmen och kommer aldrig att använda dem. Varför ska dom ligga å skräpa på min dator och ta upp hårddisk utrymme? Det är väll som med alla andra program man har ibland, när man inte använder dom så avinstallerar man. Om jag minns rätt så borde det gå ta bort Windows Media Player i samma ställe fast i Multimedia eller sådant Jag förstår fortfarande inte problemet. Oe kan du ju ta bort. Wmp används till viss del av andra multimediaprogram. Men det är klart, delar av både ie och wmp kan du ta bort. Dock inte allt. Cazz - det står att det ska ta bort programmen där men det enda som händer när man tar bort dom därifrån är att genvägarna till programmet försvinner. Den öppnar fortfarande filer i programmen, och hänvisar fortfarande till programmen som att inget har hänt. Tja jag vet inte om detta fungera men radera Media katalogen i program mappen. Tja testa att först säkerhetskopiera katalogen. >titt som tätt måste ange att jag _inte_ vill ha ie som standardwebläsare eller att jag vill öppna mina mediafiler i ett annat program börjar det bli jobbigt.Avinstallera ie och outlook
Går det på något sätt att avinstallera internet explorer och outlook express? Jag har försökt i "Lägg till/ta bort program" och "Lägg till/ta bort windows komponenter" - programmen finns inte i nån av dem nu, men finns är inte alls avinstallerade. Det går heller inte att manuellt ta bort filerna. Är detta nåt knep från microsoft, är dom så desperata att ha några kunder så dom tvingar folk att ha programmen installerade?
Det ska väck, bort, helt försvunnit.
Om någon kan hjälpa mig i min strävan vore det gör bra.
Tack. Rickard
ps.
windows 2000 Professional Service Pack 4 Intergrerat Swedish.
ds.Sv: Avinstallera ie och outlook
/JohanSv: Avinstallera ie och outlook
IE är tydligen så pass invänvd i win att den inte går att ta bort hur som helst.
Lösningen på mitt problem då blev att blåsa om burken för att lösa problemet med IE då.
//Anna-KarinSv: Avinstallera ie och outlook
Sv: Avinstallera ie och outlook
Det är inte bara det, så fort jag får in en ny filtyp i datorn, så måste jag ange att standard "öppnaren" för filen ska vara programmet jag använder och inte MP eller Outloock.Sv: Avinstallera ie och outlook
Om du har problem med det lilla hårddiskutrymme som programmen käkar så löser du fel problem...Sv: Avinstallera ie och outlook
Onkelborg - det hade inte varit något problem om att ha dom på datorn om dom bara låg standby och inte gav några ljud ifrån sig men när jag titt som tätt måste ange att jag _inte_ vill ha ie som standardwebläsare eller att jag vill öppna mina mediafiler i ett annat program börjar det bli jobbigt.Sv: Avinstallera ie och outlook
Ändra standardprogram för varje media format.Sv: Avinstallera ie och outlook
Starta datorn med en startdiskett och den vägen ta bort katalogenSv: Avinstallera ie och outlook
Låter som att du antingen inte har tillträde att ändra i registret eller att du kryssat i någon kul ruta om att den alltid ska se till att den är standard eller liknande. jag själv har inte ie som standard iaf. msn messenger kör dock alltid ie, men det är en annan sak