Har testat med: Om du ger oss lite mer info som t ex vilket operativsystem/filsystem du använder så är det lättare att hjälpa dig... ;) Kör WinXP Prof. Nej, det har egentligen inget att göra med förenklad fildelning... utan det har troligtvis med säkerheten i NTFS att göra. Nu har jag bara engelsk version av XP här men det borde heta något liknande översatt till svenska.Kan ej ta bort en mapp.
* Ta bort den (åtkomst nekad)
* Ta bort den i felsäkert läga (åtkomst nekad)
* Byta namn och ta bort den (namn går att byta, katalogen går ej att ta bort)
* Köra startdiskett och ta bort den i DOS (kommer inte in på C:\)
* och lite annat trix
Någon som har varit med om något liknande? Känenr inte för att blåsa disken...Sv: Kan ej ta bort en mapp.
Hur som helst... det låter som om du använder NTFS (WinNT, Win2000, WinXP) och troligen så är användaren du har loggat in med inte ägare till mappen (undermapparna).
För att fixa detta måste du vara inloggad med administratörsrättigheter och sen överta äganderätten av mapparna. Om du inte vet hur du gör detta så skriv vilket operativsystem du använder så kan någon förmodligen vägleda dig (det ser lite olika ut beroende på OS)Sv: Kan ej ta bort en mapp.
Jag vet hur jag avaktiverar förenklad fildening, om det är det du menar. Kanske är där som man kan ställa in så att jag får rättigheter till min egen mapp igen?Sv: Kan ej ta bort en mapp.
* Högerklicka på mappen, välj Properties (Egenskaper)
* Välj fliken Security (Säkerhet, 3:e från vänster)
(Hittar du inte Security (Säkerhet) så måste du fixa det där med förenklad fildelning)
* Välj Advanced (Avancerat)
* Välj fliken Owner (Ägare, 3:e från vänster)
* Välj att ersätta äganderätten med den användare du är inloggad med (förutsatt att du har administratörsrättigheter)
* Kryssa i Replace owner on subcontainers and objects (vete sjutton vad det kan vara på svenska men typ Ersätt ägare på undermappar och objekt(?))
* Klicka på Ok.
Nu borde du kunna radera mappen.
Lycka till!