Får detta fel mess då jag loggar in någon som vet hur jag kan ändra på detta? Hej Inge. Du har väl 2 samtidiga konton att tillgå. Jag låste en gång båda och det finns lite tunga lösningar men det slutade med att servern behövde startas om. I vanliga fall så släpper inloggningarna efter en stund, men det kan också ligga låst hur länge som helst. Hejsan, Det där har jag försökt förgäves förrut med. Hade 2 sessioner som hängde sig i 3 dygn tills jag gav upp och testade nästan allt mellan himmel och jord. Men om du säger det, så tror jag dig. För mig gick det i alla fall inte. Nej det är en win 2000 server har aldrig råkat ut för detta tidigare Inge, The terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections.
tack på förhand detta är på en win 2k2 burkSv: The terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections.
Så, omstart av servern är svaret.Sv: The terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections.
Detta är Windows Server 2003 va?
- Logga in till konsolen [1] (det går alltid, så länge du loggar in som administratör och kan ta över inloggningen om även denna skulle vara låst).
- Använd därefter Task Manager, fliken Users, högerklicka på användarna, och välj Log off.
-- eller --
- Använd Terminal Service Manager för att logga ut inaktiva användare.
Det finns ingen anledning till att starta om, det hela handlar med största sannolikhet om att användarna/administratörerna har valt att disconnecta istället för att logga av.
[1]: http://www.ilopia.com/FAQ/FAQ.aspx?id=23Sv: The terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections.
Sv: The terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections.
Sv: The terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections
har du Terminal Servern konfigurerad för Application Mode, eller Administration Mode? Om du har Application Mode så är du begränsad till det antal TS CALs du har, och har du då inga TS CALs är det möjligt att du får detta felmeddelande. Så, jag behöver veta om server är uppsatt i Administration Mode, eller Application Mode, och om den är uppsatt i Application Mode, hur många TS CALs finns det?
Skulle du kunna köra detta från en maskin med XP (osäker om kommandot finns på 2000):
<code>
qwinsta /server:SERVER_NAMN
</code>
Till exempel:
<code>
qwinsta /server:192.168.0.1
</code>
Skriv därefter resultatet här.
Du kan även logga ut användare genom ytterliggare ett sätt:
<code>
rwinsta /server:SERVER_NAME SESSION_ID
</code>
Till exempel:
<code>
rwinsta /server:192.168.0.1 5
</code>
(förutsatt att det fanns en session med ID 5 som var inloggad på servern). Detta görs som du förstår från din Windows XP maskin.