Hej Har du kollat så att du inte har virus, spyware eller annat skit på datorn? Hej Testa att köra en windows update eller en systemåterställning från innan det började strula så kanske det löser sig. Om du inte har BartPE eller något liknande, testa då att köra msconfig, inaktivera de program/tjänster som verkar suspekta och inte är standard för WinXp... eller välj en diagnostisk uppstart. Starta om datorn. Kör Ad-Aware och en viruskoll (förvissa dig först att du har senaste definitionsfilerna) Kom fram till slut att det var en krock mellan ett FTP-program och XP servicepack 2. Windowsproblem
Har fått ett oväntat problem. Märkte det när jag skulle skapa en ny mapp på datorns skrivbord. Mappen skapades men sedan kunde jag inte ändra namn på den. Försöker jag ändra namn så hänger sig datorn. Samma sak om jag försöker tömma papperskorgen på skrivbordet. Jag tvingas gå via Ctrl+Alt+del och stänga datorn. Då får jag informationen att något program Exprt Messenger eller så inte är avslutad och måste avslutas innan jag kan gå vidare.
Vad är detta? Förlsag!!!
Tacksam för svar
PerSv: Windowsproblem
AdAware och SpyBot S&D är bra verktyg för att kolla efter sk spyware
Tala gärna om vilket Operativsystem du kör också, det underlättar.
//Anna-KarinSv: Windowsproblem
Windows XP. Har kört antivirus, spyware programe och hela baletten. Noterade dessutom att jag inte kan flytta en mapp, och inte kopiera och klistra in den. Sv: Windowsproblem
I värsta fall är det väl ett Format C: och ominstallation som gäller.
//Anna-KarinSv: Windowsproblem
När scanningen är klar, starta om datorn. Inaktivera enkel fildelning. Högerklicka på mappen som du inte kan öppna, välj säkerhet, välj avancerat. Välj fliken ägare och överta äganderätten till mappen samt underliggande objekt.
Det kan funka... annars är det nog som Cougarina sa... en ominstallation som gäller... :(Sv: Windowsproblem
Tack för alla förslag.
Per