Hej Prova med Tweak UI. Hej, intressant, jag hade samma problem tills nyss då jag högerklickade på den CD:n som fastnat o valde "mata ut" då försvann den:)Virtuella CD-Spelare fastnat i "My Computer"
Ja hade Daemon Tools, med några virtuella cd spelare installerat. När jag sedan avinstallerade det så glömde jag att avaktivera cd-spelarna, vilket ledde till att dom fastnade på "My Coputer" och jag fick inte bort dom via windows (2000 pro SP4). Jag testade att installera Daemon Tools igen men det hjälpte inte, jag har fortfarande en extra cd-spelare. Det bästa rådet jag fick av google var att avinstallera programmet, men som sagt det gjorde inte mycket nytta. Inte heller hittade jag någon information om problemet i Daemon Tool's FAQ eller hemsida.
Jag antar att man kan använda sig utav regedit för att ta bort den, likaså skulle det kunna fungera med program som Partition Magic, detta har jag dock inte testat ännu då jag inte har det Programmet på cd. Har ni några ideér om vad som skulle kunna fungera?
Tack och Hälsningar
SnakeEye
Edit 2004-09-24: Fortfarande; orka leta efter rätt forum. Dålig indelning det där.Sv: Virtuella CD-Spelare fastnat i "My Computer"
Där kan du under My Computer välja vad som ska visas i - Den här Datorn !
Den finns att hämta på :
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/powertoys/networking/nttweakui.asp
*/LarrySv: Virtuella CD-Spelare fastnat i "My Computer"
/B