Har precis installerat SP2 på XP Pro Engelsk version Inget annat tips än att jag ska testa. Jag har samma konfiguration som du. Dock brukar jag stänga av istället för suspend. Jag kör med din variant ikväll efter jobbet för att se om samma sak uppstår. Utnyttja den fria supporten som Microsoft erbjuder. Se [Alla har fri support på xp servicepack 2] Gjorde det men det har inte hjälpt, testar med dom igen imorgon. Förhoppningsvis bättre sent än aldrig. Tack! Kanske lite sent nu när du redan avinstallerat, men testa att disabla "QoS Packet Scheduler" (under properties för ditt trådlösa). Skall det räcka med att bara ta bort krysset i kryssrutan, eller skall jag avinstallera den så att den fösrsvinner från samtliga nätverkskopplingar?Nätverksproblem efter SP2
Jag har märkt grava problem med nätverksuppkopplingen.
På jobbet har jag fast nätkoppling och hemma har jag WLAN, förut har jag enkelt kunna sätta den bärbara i suspend/viloläge, komma hem, vika upp den och den kopplar automatiskt upp mot WLAN. Lika dant på tillbakavägen, från hemmet och till jobbet utan problem, den växlar ipadress direkt
Efter SP2 kan jag inte byta ipadress på samma enkla sätt, det går inte ens att köra ipconfig/release ipconfig/renew, utan jag måste boota om datorn varje gång jag skall byta nätverk.
Provat stänga av att Windows skall konfigurera mitt WLAN, och haft att Windows skall kontrollera, inget av detta löser problemet.
Windows inbyggda brandvägg är avstängd.
Nån som har nåt tips på detta?
MVH
/UffeSv: Nätverksproblem efter SP2
Sv: Nätverksproblem efter SP2
>> <b>Inget annat tips än att jag ska testa. Jag har samma konfiguration som du. Dock brukar jag stänga av istället för suspend. Jag kör med din variant ikväll efter jobbet för att se om samma sak uppstår.</b>
> <b>Tack! Hoppas du hittar en lösning =) Avvaktar dina tester</b>
Idag fick jag tillfälle att testa. På jobbet sitter min laptop i en docka som har en TP-koppling. Jag tog suspend på datorn och tog den ur dockan. Väl hemma så startade jag upp från suspend och hade WLAN-kontakt direkt.
WinXP SP2.
Kanske inte svaret du ville ha, men fungerar perfekt det gör det.Sv: Nätverksproblem efter SP2
Men det funkar inte på min laptop
Provade att installera om alla drivrutiner till nätkort och wlan, men med lika dåligt resultat
Avinstallerade SP2 och då lirar allting...
Får vänta med att installera till nån senare version dyker upp.Sv: Nätverksproblem efter SP2
En kompis som hade liknande problem och då hjälpte det. Kanske kan vara värt ett försök?Sv: Nätverksproblem efter SP2