Xp. Okey. Jag har nyligen gått över till XP från 2000, mest för att jag ville testa nått nytt i samband med ett hårddiskköp. >xp har fler processer som ligger igång i bakgrundenSv: Bäst optimerat för spel.
Finns fler drivrutiner till en hel del saker. Känns som att xp är mer användarvänligt och passar bättre för spel. Dessutom finns det lite mer kompabilitetssaker i xp för äldre spel.Sv: Bäst optimerat för spel.
Vad jag har hört så ska 2000 vara bättre, eftersom xp har fler processer som ligger igång i bakgrunden.
Sant eller falskt? :DSv: Bäst optimerat för spel.
Jag har förvisso inte spelat nämnvärt i XP än, men i 2000 fungerar nyare spel helt problemfritt. XP klarar i och för sig gamla DOS-spel mycket bättre.
Annars vet jag inte, jag var nöjd med 2000 så jag skulle inte tveka att köra det igen, om jag var tvungen att byta.
ThomasSv: Bäst optimerat för spel.
Hm... Jadu... Ta en titt på administrationsverktygen och välj "Tjänster" där... Massvis med saker du kan sätta på/stänga av; precis samma sak som i win2k. Sedan har du alltid ctrl+alt+del som visar alla aktuella processor; precis samma sak som i win2k. Till sist har du programmet msconfig; win2k tror jag inte har det programmet, som låter dig enkelt redigera vad som ska startas/inte startas automatiskt etc. etc.
Så det lär nog inte vara något problem ;)