Tjena! A shot in the dark... Du kanske har det där programet InCD som finns med för NERO brännar programmet, jag avinstalleradet det programmet på en dator och vips så fungerade det + andra inenheter som djävlades.Ingen data på cdn i xp.....
Jag har ett litet problem som ha stört mej en tid nu. De e så att när jag startar upp windows XP med en CD eller DVD i stationen (NEC-2510) så hittar XP skivan och innehållet, men om inte jag gör så och lägger i en cd när datorn är igång så verkar CD/DVD helt tom. de enda som står i "den här datorn" är hur mycket av skivan som är ledigt eller hur mycket rum som är upptaget på CDn. Jag kan inte även "mounta" en skiva utan att starta om datorn.
Ett stort tack till den som knäcker det här!
Tack Sv: Ingen data på cdn i xp.....
Under nedanstående nyckel i registret så finns två värden <b>LowerFilters</b> och <b>UpperFilters</b>.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
<b>Spara först en backup</b> av värdena och radera dom sen. Starta om datorn och se ifall problemet har blivit löst. Detta funkade för mig på en maskin med liknande problem... inte helt säkert att det funkar för dig... men kanske värt att testa?
Huvudsaken är att du kommer ihåg att spara värdena innan du raderar dom ifall det inte funkar...Sv: Ingen data på cdn i xp.....