Hejsan Pröva följande för att komma in i bios: Om det är en Compaq och du vill in till BIOS Setup så trycker du på F10-tangenten när den röda Compaq-loggan visas vid uppstart... Närmare bestämt är det just när en liten vit blinkande fyrkant(prompt) visas uppe till höger om texten Compaq... En gissning är att de bootade från cd. Sedan skulle jag tro att cd ligger efter hårddisken i boot-ordningen i bios. Om hårddisken var tom så startar ju cd:n ;) Vi installerade XP över Windows 98, när datorn var igång. F2, F8, F10, F12, Del, Esc är de olika varianterna som används för BIOS. Du kanske börjar trycka försent Jag trycker hela tiden från uppstart. Vad menar du med POST? Power On Self Test???Lösen till Windows XP
Jag hjälpte en kompis att installera Windows XP. När programmet var installerat blev det problem när jag skulle ställa in användare och lösen. En fil som hette msgina.dll saknades. Jag fortsatte ändå, men ingen användare blev installerad. När datorn sätts igång kommen endast HemPC upp som användare och vi kan inte hitta något lösen som fungerar.
1. Finns det något lösen som funkar när ingen användare finns. Antingen på HemPC eller Administratör?
2. Tyvärr kan jag inte heller installera om då datorn bootar från C:. Har provat att öppna BIOSen med F1, men det går inte. Kan det vara så att det är något annat kommando för att öppna BIOSen vid uppstarten? I så fall vilken? Datorn är en Compac om det hjälper...
Tacksam för hjälpSv: Lösen till Windows XP
del
ins
f-tangenterna
lite andra "ovanliga" tangenterSv: Lösen till Windows XP
ps. Hur gick ni tillväga för att installera WinXP förra gången? Använde ni bootdisketter eller körde ni installationen från en tidigare Windows-version (dvs en uppgradering)?Sv: Lösen till Windows XP
Sv: Lösen till Windows XP
Jag har provat med F10, men den öppnar bara POST. Kunde inte hitta någon möjlighet att göra ändringar i bootordningen där. Har även provat alla andra F-tangenter, del, ins, esc, tab, ctrl, alt, och några till. Kan fortfarande inte öppna BIOS. Några bra tips?
RonnySv: Lösen till Windows XP
Sv: Lösen till Windows XP
F8 öppnar felsäkert läge-menyn, och F10 öppnar POST.Sv: Lösen till Windows XP
F10 skall funka för BIOS Setup på Compaq...
Gå till Compaq's(HP's) hemsida. Sök efter datormodellen under support och ladda hem manualen för moderkortet. Där borde det stå hur man tar sig in till BIOS Setup.
//EDIT
Kolla här: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&docname=bpb11735&product=434036&dlc=en&lang=en