Kör Windows XP Eng Tjena, kan bara rekomendera dig att söka på det du skrev som titel här, på google. Har nu installerat om hela datorn igen. Få se om samma fel uppstår. Hittade inget varken på google el microsoft om 0x77e61d24. Jag skulle ha kollat igenom maskinen efter virus och ad/spyware... för det låter som om det var det din maskin hade... WSka tänka på det till nästa gång om och när det inträffar. Jag har Norton Antivirus 2004 installerat mend den sa inget. Och det var ett av programmen den inte ville starta. mmm... problemet med de flesta nyare virus är att om de har smittat en maskin så döljer dom sig för antivirusprogrammen eller kanske rent av inaktiverar antivirusprogrammen.SVCHOST.EXE -Application Error
Har efter det automatiska uppdateringen idag fått Application Error vid uppstart och inloggning
The Instruction at "0x77e61d24" referenced memory at "0x00000007". the memory could not be "read"
Click on OK to terminate the program
Click on CANCEL to debug the program.
När man antingen klickar på OK el CANCEL och loggar in så fungerar inte iexplorer el explorer. Mail och andra Office program fungerar. Vad kan ha hänt?
Kan inte heller köra Norton Antivirus, för att kolla omjag har fått virus!Sv: SVCHOST.EXE -Application Error
MVH / BSv: SVCHOST.EXE -Application Error
Får leta vidare senare.
Tack i alla fall!Sv: SVCHOST.EXE -Application Error
För att göra detta skulle jag tagit ett antivirusprogram för DOS (T ex F-Prot) och starta maskinen på en DOS-startdiskett. Om du körde WinXP (NT/2k) med NTFS så behöver du även ladda ett program som kan läsa NTFS.
Jag skulle sen starta maskinen i felsäkert läge och scanna efter ad/spyware med t ex Ad-Aware eller Spybot S&D. Sen skulle jag avsluta med att scanna systemet igen efter ad/spyware i normalt läge.
Har man BartPE (http://www.nu2.nu/pebuilder/) så är det mycket enkelt att göra detta... för då behöver man inte tjorva med alla disketter å sånt... ;)Sv: SVCHOST.EXE -Application Error
Hade jag varit smart så kunde jag satt i CD:n och startat från den och kört en scanning!
Tack i alla fall
GertSv: SVCHOST.EXE -Application Error
Sen... ad- och spyware anses inte som virus av de flesta antivirusprogram även om de kan uppträda som detta för användaren... vilket gör att t ex Norton AV 2004 inte bryr sig om att ta bort dom.