Jag försöker installera SP2 och får följande felmeddelande efter en stund. Felet kan uppstå om man har en realtime antivirus-scanner igång samtidigt som man försöker installera SP2. Prova att tillfälligt inaktivera ditt antivirus-program under tiden du installerar SP2. Jag inaktiverade Norton AV 2003, men problemet kvarstår. Märkligt problem. Jag har hittills inte råkat ut för något liknande, utan det har lösts när jag inaktiverat antivirus programmet. Scenariot du beskriver är exakt som hur det har gått till i "mina" fall. Du har inte någon annan realtids antivirus-scanner installerad som ligger och spökar någonstans?Installationsproblem Windows XP Servicepack 2
"Det går inte att hitta något kontroll-ID"
Nån som kan förklara vad det betyder?Sv: Installationsproblem Windows XP Servicepack 2
Det som egentligen händer är att när SP2 försöker öppna en .cab-fil så kommer antivirus-scannern att vilja söka igenom filen efter virus och därmed tillfälligt låsa .cab-filen... Samtidigt försöker installationsprogrammet för SP2 läsa från den låsta .cab-filen och eftersom den inte tillåts göra detta så uppstår ett fel. Detta verkar dock bara gälla med vissa Antivirus-program... t ex eTrust.
Har du t ex Norton AV så borde inte detta fel uppstå...
Det kan säkert finnas andra orsaker till detta fel... men jag har bara varit med om det ovanstående.Sv: Installationsproblem Windows XP Servicepack 2
Installationen kommer så långt att det börjar skapa sp2.cab.
Sedan tar det stopp.
??????Sv: Installationsproblem Windows XP Servicepack 2
Har du kollat så att ditt system inte är smittat av något virus eller ad-/spyware? Det har också ställt till problem ibland... dock aldrig med detta scenario... men kanske värt att kolla..?