Jag har ett litet problem. det är så att när jag har fler än 7 användare anslutna till min server så får de upp ett meddelande där det står att det är för många användare anslutna till servern. Detta är ett VÄLDIGT stort problem då jag har ganska många sajter på min server. Jag kör winXPpro med IIS. < hur man ändrar till oändligt anal avändare Du kör inte ett server-os ;) Hej <b>Men eftersom man ska kunna köra XP som en server så borde det ju funka tycker man. Men icke.</b> God dag ah ok jag har en sajt då. men massa underkataloger med olika sidor på. ja ni hajjar. Tja kör du inte ASP eller Access så kan du köra apache server på din dator (Vet inte om apache server klarar access)Antal anslutna surfare till IIS på XP pro
Jag har hittat en sida hos MS där de beskriver hur man ändrar till oändligt anal avändare istället för default som verkar vara 7st. Problemet är bara att det alternativet fanns inte på min IIS. Är det för att jag kör XP eller. Det kan ju vara så att dom tänkte att man ska köra W2kserver eller w2003server.
Men eftersom man ska kunna köra XP som en server så borde det ju funka tycker man. Men icke.
Någon som har koll på detta så blir jag glad. Då jag inte är så sugen på att dra in ett nytt OS i min dator då allt annat funkar kanon nu.
Tacksam för svar och tankar runt detta.
Postade det här med då det kändes lämpligareSv: Antal anslutna surfare till IIS på XP pro
Detta vill jag se!!!!! Hahahahaha
Tyvärr har XP i sig själv en gräns för antalet inkommande connections - och med SP2 även på antalet utgående. Detta är ju naturligtvis för att XP är ett "user" operativ och inte en server, som du mycket riktigt påpekade.
/mickeSv: Antal anslutna surfare till IIS på XP pro
Saken är att du kör ett klient-os, och eftersom att det du vill köra är en server så ska du ha ett server-os. Tänk vad lite pengar ms skulle få in om det gick att göra som du ville, windows xp är väldigt billigt i förhållande till en server-licens. ;)
Windows xp:s iis har begränsningen max 10 användare. Dessutom kan du inte ha mer än en website.
Så... Du får nog vara snäll och installera om din burk :/Sv: Antal anslutna surfare till IIS på XP pro
Den version av IIS som ingår i XP Pro tror jag är begränsad till 10 samtidiga anslutningar , behöver man fler anslutningar bör man välja annat operativsystem.
/JockeSv: Antal anslutna surfare till IIS på XP pro
Nja, det är inte tänkt att man ska köra XP som server OS, IIS:en i XP är tänkt till utveckling.
/JohanSv: Antal anslutna surfare till IIS på XP pro
<b>Detta är ett VÄLDIGT stort problem då jag har ganska många sajter på min server.</b>
Det går bara att ha en (1) website igång i taget i IIS på Windows XP.
<b>Jag har hittat en sida hos MS där de beskriver hur man ändrar till oändligt anal avändare istället för default som verkar vara 7st.</b>
IIS i XP tillåter endast 10 connections, det kan betyda olika antal användare och som praxis är det 5 användare eftersom RFCen rekommenderar en HTTP-klient att inte öppna fler än 2 anslutningar.
<b>Men eftersom man ska kunna köra XP som en server så borde det ju funka tycker man.</b>
Windows XP är ett klient-OS, och bör/kan inte användas som server.
Det är möjligt att få upp till 40 anslutningar till IIS om man ändrar lite, men detta bryter dock mot den EULA som du har godkänt under installationen, så därför tänker jag inte ge vidare instruktioner.
Utdrag ur EULA:
<code>
You may permit a maximum
of ten (10) computers or other electronic devices (each
a "Device") to connect to the Workstation Computer to
utilize the services of the Product solely for File and
Print services, Internet Information Services, and remote
access (including connection sharing and telephony
services).
</code>Sv: Antal anslutna surfare till IIS på XP pro
Fan jag trodde kanske man kunde köra in nån sp till IIS eller nåt smart. Jag trodde IISen till XP skulle funka kalas. Tusan oxå. det var trist läge för mej. Ja jag får väl se om jag pallar installera W2kserver kanske.
Tack för hjälpen från alla.
JockeSv: Antal anslutna surfare till IIS på XP pro