Har två nätverkskort i min ena burk som har 2000 Pro, och hade tänkt köra internet delning på den, men det vill sig inte fungera som jag vill. Om du får ett "påhittat" ip (kommer inte ihåg i vilken intervall det blir) så beror det på att datorn inte inte fått något ip (=kunde kontakta dhcp-servern). Är du säker på att uppkopplingen fungerar samt att alla sladdar är ordentligt isatta? Mjo, jag vet att det brukar bli så... kruxet är att det fungerar finfint när jag stoppar i exakt samma kabel i min vanliga dator... Vad är det för uppkoppling? Den är inte låst till MAC-adressen på din vanliga dator? Telia ADSL ger dig ett IP-nummer när du loggar in hos dom (Via hemsidan eller program) då du blir tilldelad ett IP nummer. IP Numret som kommer från telia tilldelas till modemet och ska inte läggas på något av nätverkskorten,Internet delning fungerar inte
nätverkskort #2 får ju ett fast ip
nätverkskort #1 hittar på något eget, dvs inte tilldelat från min isp.
vad göra???Sv: Internet delning fungerar inte
/JohanSv:Internet delning fungerar inte
Sv: Internet delning fungerar inte
/JohanSv: Internet delning fungerar inte
I 2000 Pro har jag för mig att du kan dela ut internetdelning och då installera den en liten DHCP server som delar ut IP nummer till dom andra datorerna.
Är inte riktigt säker om man ska sätta ett IP nummer på det andra kortet som ska gå till dom andra.
Dom andra datorerna ska ha tilldelad IPnummer på.Sv:Internet delning fungerar inte
Dock ska det som internet är delat på ha IP numret 192.168.0.1 och nätmask 255.255.255.0 alt, 255.255.0.0.
På de andra datorern är det lättast att köra guiden "Skapa ett nytt hemma nätverk" så kommer den guiden automstiskt att hitta din delning och konfigurera datorn efter den
Ha det så kul.. ;-)