Hej Ja, nu skall man ju inte... Hahahaha Är det inte så att en administratör ska bestä.....heheheheheeh /Sysadm. Sysadmin skall inte bestämma, han ska utföra uppgifter som han blivit ålagd att göra. Finns det en generell policy att man inte ska ha egna bakgrunder så är det den som skall gälla utan avsteg för vissa inflytelserika personer. Om byte av bakgrund är sysadmins eget påhitt så är det inget som säger att detta är lagen. Vad kör din trevliga admin för program för fjärrstyrning? ;) Rdp stödjer att man stänger av bakgrunden, likaså de vnc-program jag stött på... Jösses vad enkelt, tänkt om han bara tagit reda på att använda rätt system. Då hade han sluppit lägga ned massa energi på att stänga till för oss användare. > <b>Funkade inte trots omstart.</b>Byta bakgrund
Någon som vet hur man byter bakgrund i Windows 2000. Vår sysadmin har blockerat alla vanliga möjligheter att komma åt att byta vanliga vägen. Dessutom går det inte högerklicka på bilder i IE och byta bakrund på så sätt samt program liknande paint är spärrade för byte av bakgrund.
Behöver inte kommentarer om att sysadmin ska bestämma osv. Flera högre uppsatta har fått sin vilja igenom och har egen bakgrund. Nu vill även jag kunna byta ut min tråkiga blå bakgrund.
Please ?
Kan själv låsa upp registret om det skulle behövas.
mvh RolandSv: Byta bakgrund
Min bakgrund ligger på
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\Wallpaper
/mickeSv:Byta bakgrund
Du kan testa att byta ut filen som idag är bakgrund till en annan men ha kvar namnet på den.
/BSv: Byta bakgrund
Jag vet att orsaken att han vill stänga ute denna möjlighet är för att han har ett program för att fjärrstyra våra pc då han behöver fixa något från sin arbetsplats utan att besöka aktuell burk. Nu är hans program så dumt utformat att det behöver kommunicera hela bakgrunden vid varje bildförändring och då blir hanteringen tidsödande.
Alternativet till att förbjuda är att upplysa om problemet och vänligen men bestämt sätta en gräns för storleken på bilderna. t.ex 0,5 Mb max. Men nu tycker han om att utöva makt och förbjuder samt spärrar allt.
Mitt syfte är då inte att vräka upp en 20 Mb bild för att jävlas utan snarare en kompakt bild som inte skall störa sysadmins arbete. (givetvis för det är ju oss han arbetar för)
Tackar för tippsen hittils, provar och ser om det funkar.
att byta ut innehållet i nuvarande fil ??? har bara blå bakrund då finns väll ingen fil ???
mvh RolandSv:Byta bakgrund
Sv: Byta bakgrund
Lyckades dock inte få fram min bakgrundsbild.
Var inne i registret och la in namnet c:\bild.jpg
Funkade inte trots omstart.
Måste bilden ligga i systemmapp eller ska man ha fnuttar "c:\bild.jpg" runt namnet eller vad gör jag för fel ???Sv:Byta bakgrund
Hur har din admin infört begränsningen? Via Policies? Isåfall kan du inte gå runt det.
Alldeles oavsett vad du anser så är rätt väg att diskutera problemet med IT-avdelningen eller din chef. Finns det en teknisk begränssning så ska den diskuteras och inte knäckas. Vad säger ditt företags IT-ploicy om att du försöker gå runt införda begränsningar? Och finns det ingen IT-policy, se till att ditt företag skaffar det kvickt.
Och en liten sidofråga, inget illa ment men jag förstår bara inte varför man överhuvudtaget ska byta bakgrundsbild? Jag tror jag ser bakgrunden max 2 minuter per dag på min PC, resterande 8-12 timmarna så har jag allehanda fönster uppe för att jobba i.