Hej! Jag förstår inte problemet, kan du vara lite tydligare? Gör ett nytt försök (samt gräver lite på egen hand igen) Enkelt och enkelt. Är datorerna med i samma domän så är ju Roaming Profile det naturliga valet. Eller menar du att helt enkelt peka om sökvägen till ex E:\Document and Settings och sedan alltid flytta med den externa hårddisken? Hej, om du söker efter "user shell folders" i registret så kan du ändra där. Jo, det vet jag, de finns att ändra under den här datorns inställningar, fast jag vill ändra själva %userprofile% om du hänger med ;) Mjaa:) jag vet inte om jag hänger med längre, jag fattar precis vad du vill ha gjort och det sätt JAG sa funkar. Nope, det fungerar inte, själva profil-mappen ändras inte.Windows - Flytta användarprofil?
Har lite problem med att flytta min användarprofil från originalställe -> extern hd...
Har lyckats flytta rubbet + ändra under datorhantering/lokala användare och grupper/min användare/profil var profilen håller hus...
När jag sedan försöker logga in skiter sig alltihopa :/
Hjälp!Sv: Windows - Flytta användarprofil?
Om du kör Windows XP så finns verktyget User Settings Migration eller liknande som fungerar perfekt. Sv:Windows - Flytta användarprofil?
Jag vill alltså flytta hela min användarprofil så att den ligger på en extern hårddisk (t.ex. all musik, alla programmeringsprojekt, inställningar för saker och ting, registersaker etc.) så att jag enkelt kan växla mellan bärbar och stationär dator utan att för den skulle flytta en massa filer innan resp. efter växlingenSv: Windows - Flytta användarprofil?
Sv: Windows - Flytta användarprofil?
Ligger under "hkey_current_user/software/microsoft/windows/currentversion/explorer"
Där står massa värden som: "%USERPROFILE%\Local Settings\History"
Ändra till den disk du har, ex: "D:\ditt_namn\History" om n i är flera eller nått:)
EDIT: om jag hajade saken korrekt. Jag har två stationära hemma som jag använder på detta sätt.
/BSv:Windows - Flytta användarprofil?
Sv: Windows - Flytta användarprofil?
Sen om det finns verktyg för att göra detta vet jag inte.
Det jag gjorde va att ta hela "document and settings" o la den på min "D:" sen peka jag om i registret.
Sen hade jag ALLT på D:, testade med andra datorn o skrev in sökvägen o det gick bra. Nu har jag samma skrivbord på båda. tex.
/BSv:Windows - Flytta användarprofil?
Har dock fått ordning på det, håller på att skriva en artikel om det