HAr precis uppgraderat en äldre dator från 98:an till Win2000. Allt funkar fint men trots att jag valde "formatering" innan installation så har jag nu två operativ och får välja vid uppstart. Hur får jag bort 98:an? Den är bara med som menyalternativ... Det är en systemfil som inte är synlig i vanliga fall. Du hittar den direkt under C:\. Du får välja att visa system- och/eller dolda filer (kommer ej ihåg vilket) för att den ska synas. Har hittat filen men inget om win98 i den. Det här borde väl vara Windows 98: <b>C:\="Microsoft Windows"</b> Sedan är ju frågan också om Windows 98-katalogen ligger kvar... Jomen, helt riktigt. Det står (stod) bara windows som alternativ, men gick inte att starta det alternativet. Nu går det som ett spett och det finns ingen win98-katalog. Tack för hjälpen!Avinstallera Win 98
Sv: Avinstallera Win 98
Operativet är borta.
Editera boot.ini och ta bort den raden som Windows 98 står på.
Varning !!! Farligt, datorn slutar boota om du gör fel !!!!
/mickeSv: Avinstallera Win 98
/JohanSv:Avinstallera Win 98
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows" Sv: Avinstallera Win 98
Står det inte bara Microsoft Windows i menyn när du startar?Sv: Avinstallera Win 98
Har Windows 98 gått igång om du har valt det alternativet?Sv: Avinstallera Win 98