Hej Varför inte byta ut Windows 98 mot GNU/Linux? (se [Virus under Linux]) haha, kul kul *inte* "Det gick inte att ladda explorer, du måste installera om windows" Låter som att du tog bort fel filer... Det ordnade sig..Fått masken/viruset funny.exe/w32.funny. Kan inte köra scan från Windows.
Har fått masken/viruset Funny.exe/w32.funny på en dator med Windows 98. Vid start av windows får jag felmeddelandet 'runtim error 48' och kommer därefter inte vidare. Det fungerar inte heller att starta datorn i felsäkert läge.
Jag vill undvika så långt som möjligt att ominstallera windows.
Skulle vara tacksam om någon kommer på nåt man kan göra. Jag sökte på google men alla instruktioner jag hittatde ivolverade att man faktiskt fick igång windows, om så bara i felsäkert läge.
Fick en idé om att man skulle kunne köra en scan från DOS och en Floppy diskett men känner själv inte till några sådana verktyg, kanske någon annan gör?
Tack på förhand.
Rickard.Sv: Fått masken/viruset funny.exe/w32.funny. Kan inte köra scan från Windows.
Sv:Fått masken/viruset funny.exe/w32.funny. Kan inte köra scan från Windows.
Sv: Fått masken/viruset funny.exe/w32.funny. Kan inte köra scan från Windows.
lol, shiit xD
Nej tack. Plx help! :pSv:Fått masken/viruset funny.exe/w32.funny. Kan inte köra scan från Windows.
explorer.exe måste du ha (om du inte har något annat shell)
enligt det han klistrade in så skulle explore.exe bort, inte explore<b>R</b>.exe
,)
Kopiera över den ifrån någon annan win98 installation så ska det nog fungeraSv: Fått masken/viruset funny.exe/w32.funny. Kan inte köra scan från Windows.
Jag gjorde så att jag tog bort:
iexplore.exe
explorer.exe
rundll32.exe
funny.exe (viruset)
Sen la jag in filerna igen från en annan win dator med hjälp av en startdiskett och dos.
Funkar nu =)
Installerade ett antivirus prog också :p kan va bra att ha.