Detta är lite pinsamt för en utvecklare, men ack så lätt hänt... Jag lyckades lösa problemet själv. Om man loggar in i felsäkert läge som administratör ser man att inte heller administratören har läs- och skrivrättigheter till dessa mappar. Sätter man administratören som ägare till mappen och därefter tillåter läsning och skrivning, ordnar allting sig.Kopierat till fel mapp!
Jag skulle flytta en mapp genom att dra och släppa den på rätt ställe i Utforskaren. Istället för att släppa den i rätt mapp, råkar jag släppa den i en av de mappar som ligger under roten i c:\ och har en hexadecimal sifferserie som namn (exempelvis c:\c1bfdb357c92c3b2158f). Jag har inte forskat närmre i det, men jag antar att detta är något slags mapp som används av Windows XP för uppdatering eller liknande och den håller hårt på sitt innehåll: min mapp ligger i den, men jag kan inte få ut den! Det går inte att kopiera eller flytta mappen därifrån trots att jag har administratörsrättighet, det går inte att kopiera filerna i den och undo-kommandot fungerar inte heller. Jag kan inte ens ta bort mappen. Att öppna ett dos-fönster och kopiera mappen därifrån går inte heller. Att ändra skrivskyddsegenskaperna fungerar inte heller - jag får hela tiden ett meddelande där det står "åtkomst nekad".
Det hela hade väl inte gjort så mycket om det inte hade varit för att detta är min dator på jobbet och mappen heter "Elvis - Back in Memphis (1970)". Hur får jag ut mappen därifrån?
Vänliga hälsningarSv: Kopierat till fel mapp!
// Lars