Har Windows XP på en dator. När jag startat Kommandotolken har sökvägen inte fungerat. Körde jag PATH visades > <b>Är detta någon känd bugg?</b> Varför skulle en dålig avinstallation påverka om Windows ersätter en miljövariabel i Path? En del applikationer skriver ju egna variabler under installationer. När du sedan väljer att avinstallera applikationen så ska den också plocka bort variablen. Är applikationen dålig och din installation inte ser likadan ut som där applikationen skapades så kan vad som helst hända. Jag säger inte att det är det som har hänt, men det är en möjlighet. Jadå, SystemRoot=c:\windows > <b>Jag kan inte förstå varför en icke bortplockad miljövariabel</b>%SystemRoot%
<code>%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;
C:\Program\Delade filer\Adaptec Shared\System;C:\Program\Zend\lib\php_ext;
C:\Program\Delade filer\GTK\2.0\bin</code>
Alltså, %SystemRoot% hade inte ersatts av C:\Windows\ som man tycker att det borde.
Var tvungen att gå in i Kontrollpanelen -> System -> Avancerat -> Miljövariabler och själv byta ut %SystemRoot% mot C:\Windows.
Är detta någon känd bugg?Sv: %SystemRoot%
Mig veterligen, nej.
Möjligheten finns ju att du avinstallerat en applikation och som inte har varit så bra på just avinstallation.Sv:%SystemRoot%
Sv: %SystemRoot%
Har du <b>SystemRoot = C:\Windows</b> om du skriver SET i kommandotolken?Sv:%SystemRoot%
Jag kan inte förstå varför en icke bortplockad miljövariabel skulle hindra Windows från att byta ut %SystemRoot%.Sv: %SystemRoot%
Min tanke var ju att variabeln inte fanns och därmed skulle felet uppstå. Finns den så vet jag inte.