Jag har en dator med Windows XP Home Edition. Datorn är en så kallad hempc och windows var redan installerat av datorbutiken som levererar datorerna när jag fick den. Dock så var det användarnamn de installerade (som administratörskonto) mitt riktiga namn. Det betyder till exempel at under "documents and settings" så heter mappen mitt riktiga namn. Min fråga är nu om det på något smidigt sätt går att ändra detta så att mitt riktiga namn inte används? Att bara ändra kontonamn hjälper ju inte då det fortsätter att behålla samma namn på mappar på hårddisken tex.Att ändra information i användarkonto
Detsamma gäller den allmänna informationen man skriver in windows installeras. De har vad jag kan se även skrivit in företagets namn där. Vilket ledde till att när jag ville installera mitt Officepaket så poppade den upp och föreslog mitt namn plus företagets namn vid installationen. Tycker inte att företagets namn överhuvudtaget skall vara med då det ju i praktiken inte är företaget, eller i tjänsten som datorn används. Tex kan ju annars dokument och liknande skapas privat men eventuellt med företagets namn i och så vidare. I Office och andra program så har jag givetvis tagit bort företagets namn, fast det ligger ju kvar någonstans eftersom det poppar upp ibland.
Jag kan tänka mig två alternativ, antingen om namnändringen går att göra automatiskt någonstans i någon inställning, eller om jag skapar ett helt nytt konto och sedan tar bort det gamla. Men vad skall man då tänka på? Vad behöver flyttas med? Kan man bara kopiera eller behöver inställningar i tex registret ändras? Blir det problem för redan installerade program eller liknande?
All hjälp mottages tacksamt.