Jag har ett problem med min "slav hårddisk" den har alltid fungerat bra förutom tills jag formaterade min primary hårddisk C:.. I början fungerade hårddisken fint men efter när jag hade installerat några drivers kom jag knappt åt hård disken längre HD håller på att gå sönder. Har haft ett liknande problem. Den kunde inte hålla hastigheten. Har redan slängt hård disken.. är det mitt fel eller är det IDE som har skit kvalite? för jag har haft min scsi hård disk i 4-5 utan några problem och denna IDE i ett halv år Om du har haft HDDn i ett halvår så lär det väl finnas garanti kvar på den? Dumt att kasta kanske? ja, jisses... kasta den efter ett halvår??? Hejsan!Problem med att komma åt hårddisk
Jag kan öppna hårddisken o se allt innehåll men klickar jag på en mapp laggar datorn ur.
Efter att ha haft på datorn en stund försvinner hårddisken även från den här datorn och diskhanteraren och kommer inte tillbaka förrän man startar om datorn.
Jag vill inte formatera den för jag har väldigt mycket arbete på den.. någon som vet hur jag fixar detta?Sv: Problem med att komma åt hårddisk
Lyckades köra HD ca 5 min. åt gången, innan den behövde svalna.
Köp en ny HD och försök kopiera över din data. STARTA i felsäkert läge.Sv:Problem med att komma åt hårddisk
Sv: Problem med att komma åt hårddisk
Sv:Problem med att komma åt hårddisk
Vissa tillverkare lämnar upp emot 5 års garanti på diskar (Seagate bl a)
Gällande IDE vs SCSI... det beror sällan på åtkomsttekniken hur länge en hårddisk lever. Sv: Problem med att komma åt hårddisk
Låter disken konstigt med? precis som den söker hela tiden en klonkande läte? och IDE diskar har det varit probelem med speciellt har jag upptcäkt problem med IBM:s ide diskar har haft 3 st som gått sönder pga värme, fått alla utbytta på garanti men dom kräver sin kylning så en separat fälkt till deras hårddiskar är att rekommender och väl att notera är att Hitachi har tagit över IBM:s hårddisk tillverkning så i dag heter dom Hitachi Deskstar och ej IBM.
Men jag rekommenderar att skicka in disken för garanti rep fast först överföra datan med hjälp av Easy Recovery eller likande program för Data recovery
Trevlig Helg!