Jag köpte en dator med förinstallerat XP home på. Nu vill jag formatera hårdisken som jag har ingen diskett station vilket skulle underlätta. Jag vill Lägga en xp pro och en linux efter. finns det någon "Boot cd som man kan använda för att köra fdisk och format?? Jag har försöke men xp skivan så finns det inte någon formaterings funktion den lägger bara över det gamla. Linux Skivan har jag inte hunit kolla än. för jag vill lägga in XP först. Skulle vilja ha en cd som är som en gammal hederlig start diskett. finns nog nån fundering där man kan leka med partitioner på xp skivan. Annars kan du ju smälla i linux skivan, blåsa disken och sen sätta i xp skivan (om det inte är en updaterings xp skiva då..) Man får väll försöka. Ska ta en närmre titt på XP skivan kanche finns någon gömt någon stans. Hej!Windows XP Home
Sv:Windows XP Home
Sv: Windows XP Home
Sv:Windows XP Home
Det västa är att jag inte är jätte haj på hur linux funkar men man får väll ta någon till hjälp i värsta fall. Sv: Windows XP Home
När du installerar Windows XP så kan du välja på vilken partition du vill installera Operativsystemet på, men i detta läge kan du även Ta bort Partitioner och lägga till Partitioner....om du först tar bort alla partitioner och sedan skapar en partition så formateras hårddisken...(den partitionen du skapade och valde att installera XP på), blir formaterad.
Det är ungefär som en förenklad fdisk.