Tja tja. Lösenord till win98??? Varför skulle du behöva det för att installera om en dator? oki, ska prova det.Användarlösenord okrypterat i win98
Nu e de så att jag skulle behöva lösenordet till en användare på en dator som har windows 98. Jag har lösenordet till 1 användare med full behörighet.
Jag hörde att lösenorden ligger okrypterat i registret, jag undrar helt enkelt.. om det är så. Hur gör man för att få fram det?
Tack på förhand!
/Rickard.
p.s
Jag behöver det för att ominstallera en väns dator, det e inget olagligt jag ska göra ;)
d.sSv: Användarlösenord okrypterat i win98
Hur som helst:
Klicka på Avbryt eller tryck Esc när lösenordsrutan kommer fram (såvida maskinen inte är medlem i en domän eller att system policy's har satts att inloggning måste ske). Alla nätverkslösenord i win98 sparas i en fil som heter <user>.pwl (där <user> är användarnamnet)
Sök efter alla filer med filändelsen .pwl (borde ligga någerst under %systemroot%) och radera dom. Vips så har du plockat bort lösenorden...
ps.
Om det inte var lösenord du egentligen menade utan produktnyckeln så hittar du den i registret. Starta regedit och gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENT VERSION. Där hittar du produktnyckeln. Kan du inte få upp regedit så kan du söka efter "productid" i filen system.dat (som du hittar i c:\windows.)Sv:Användarlösenord okrypterat i win98
Men kan man se vad det är för lösenord på datorn atm också?