Jag har en krånglande Win XP Pro installation och vill därför köra en reparation från installationsskivan. Kan du testa att skapa ett konto som är administratör, men som inte har öäåöäåööåööäö i sig ? Jag får i alla fall felmeddelandet "Administratörslösenordet är ogiltigt" när jag kör "reparera" från Windows CD. Här finns ett verktyg för att återställa (nolla) lösenorden i NT/2k/XP Tack Stefan, funkade bra att återställa lösenordet. Exakt vad är det som ska repareras? Du har ju även reparation som val när du startar installationen av win xp.Reparera WinXP inst.
För att kunna köra reparationen så ska man ange administratörslösenordet men jag undrar nu om det är ett annat administratörslösenord än för användaren "Administratör" som efterfrågas.
Jag kan logga in i Windows med Administratör och "MyPassword" men när jag använder "MyPassword" som administratörslösenord vid reparation så får jag bara info om att det är felaktigt lösenord.
Är det någon som vet hur jag ska få inloggningen för reparationen att fungera.
Tack på förhand
JanneSv: Reparera WinXP inst.
/mickeSv:Reparera WinXP inst.
Jag tycker det är lite konstigt att man får ledtexten "ange administratörslösenordet" men ingen fråga om användarnamn.
Är det inte lösenordet för Windows fördefinerade administratörskonto som efterfrågas vid reparation?.
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
ps.
Med detta verktyg är det bäst att nolla/radera lösenordet, inte att försöka ange ett nytt...Sv:Reparera WinXP inst.
Nu kommer jag in i reparationsdelen och får upp en "DOS"-prompt. Informationen säger att det ska finnas verktyg för reparation av Windows installationen där. Är det någon som vet om det är något speciellt kommando som ska köras eller kör man setup av XP-installationen härifrån? Jag lyckas inte hitta någon vettig info om hur man ska gå tillväga med reparationen.