Tjena, kranglig rubrik och ett mystiskt problem som nagon sakert har en bra forklaring pa. AT-kommandot kör som "Local System", vilken inte har någon Z: Har provat detta pa olika satt men nar jag mappar genom AT kommando sa vill den inte mappa Anvander FTP kommandot istallet Ifall du använder "Task Scheduler" istället så kan du välj vilken användare som skall köra batch-filen.Batch process med AT kommand till mappad drive
Jag vill automatisera ett copy kommado fran dosen till en mappad drive over VPN.
Batch kommandot ar simpelt: test.bat
copy c:\Test\*.* z:
z: ar i detta fallet en mappad enhet. om jag manuellt aktiverar 'test.bat' sa fungerar allt kanon.
men om jag anvader mig utav AT kommandot sa sager den bara att den inte hittar z:
at 12:00 /interactive test.bat
Ar det nagon som vet varfor den inte kan hitta mappade enheter nar den aktiveras med AT kommando?
Om jag andrar till en lokal katalog sa gar det utmarkt... ??
Help me please! Sv: Batch process med AT kommand till mappad drive
Testa att kopiera direkt till UNC-sökvägen, eller att mappa upp Z: i batch-filen.
// MvH BjörneSv:Batch process med AT kommand till mappad drive
ERROR_NO_SUCH_LOGON_SESSION
1312
Och nar jag kopierar till UNC sokvag kan jag inte ange username eller password.
Nagon som vet syntax for att ange user o pass i copy kommando?
copy test.txt \\finanace\vpn
"unknown user or bad password"Sv: Batch process med AT kommand till mappad drive
Jag vill sanda en hel katalog eller alla filer i en katalog.
MPUT c:\test\*.*
Har kopieras alla filer dock inte katalogen, vilket ar ok. Men det kravs "yes" svar
for varje fil, kan man ga runt detta eller anvanda ett annat kommando?Sv:Batch process med AT kommand till mappad drive
// MvH Björne