Kan man få en ny CD skiva från MS med WinXP Home om man har en recovery CD från ett annat företag. En recovery CD från en leverantör är till 99.9% en OEM-licens. Vad gäller OEM-licenser så är det leveraantören och inte Microsoft som har åtagit sig supportansvaret, därför kommer Microsoft bara att hänvisa dig till leverantören. En annan variant är ju att du laddar ner en iso-fil för home-edition, jag tror inte att någon kommer jaga dig, det enda som det ligger något värde i är ju egentligen cd-keyn... Vad du sedan installerar ifrån känns lite som att det är skit samma. Var ju någon kille från ms som tydligen tyckt att det var okej att ladda ner när originalcd:n hade försvunnit RickardD: Kolla in http://www.nu2.nu/bootcd/#wxp Men om du laddar ned en "vanlig" XP-Home från nätet så kommer den inte att acceptera din OEM nykel, har för mig att jag har testat detta någongång men jag tror att MS skiljer på nyklarna där. Just för att detta inte ska hända kanske ? Jo men jag ska inte ladda ner utan använda den i386 som jag fick med vid köpet av datorn Nä, jag förstod det men det var mer ett svar till Oscars inlägg.Från Recovery CD till ren Home XP CD
Vet att det kostar runt 100 kr men det tror jag är värt.
Har aldrig gillat att man måste installera en massa skit med Recovery CD för att få in XP Home.
Att hitta svar eller ett formulär på MS hemsida är omöjligtSv: Från Recovery CD till ren Home XP CD
Om du vill ha en "riktig" OEM-CD och inte en recovery-CD så hör av dig till leverantören. Chansen att du ska få det är inte speciellt stor eftersom att leverentören vill veta hur instalationen ser ut när de ska besvara supportfrågor.
De flesta recoveryskivor har i386 någonstans. Den kan du kopiera ut från recoveryskivan och tillsammans med en boot-sektor skapa din egna skiva.Sv:Från Recovery CD till ren Home XP CD
Sv: Från Recovery CD till ren Home XP CD
Jo jag ska kolla upp det.
Oskar:
Jo det kan väll bli det sista alternativet för gillar inte alls när företag trycker in en massa skit som jag inte behöver :-(
Tack för era svarSv: Från Recovery CD till ren Home XP CD
Funkar fint... Provade "slipstreama" en tidig WinXP till SP2 och det gick bra, så instruktionerna för slipstreaming funkar även för SP2...Sv:Från Recovery CD till ren Home XP CD
//MattiasSv: Från Recovery CD till ren Home XP CD
Sv:Från Recovery CD till ren Home XP CD
Mvh
Mattias