Hej Kanske Svar till Larry Jag har nyligen hjälpt till med en PC med ett till synes liknande problem.. (men jag tror att det var nåt helt annat... i detta fal började felkoden så här..) Njaeeee, jag kommer inte ens så långt att WinXP börjar ladda. Gå till http://www.nu2.nu/pebuilder och ladda ner BartPE (finns instruktioner på sidan). Se om du kan starta upp ditt system på den disken. Om det inte fungerar så är felet hårdvarurelaterat, dvs troligen minne, moderkort eller processor... i ovan nämnd ordning.WinXP Pro STOP: 0x00000050...
Hittade hit genom en blog som sa att här finns bra hjälp o kunnigt folk.
Så nu har jag smörat litte :) nu till problemet
min hemdator har dött, svart skärm.
Försökte ominstalera WinXP Pro men det går inte heller men fåriallafall felmedelande + teknisk information
Följande fil kan vara orsaken till problemet: setupdd.sys
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Stop: 0x00000050 (0xE4FBB500, 0x00000000, 0xF84C5F3E, 0x00000002)
setupdd.sys - Adress F84C5F3E base at F84A1000, Datestamp 3d6dd67f
Har sökt på MS knowledge base och gjort allt de sagt bort med hårdvara, kollat minnena osv. Allt förutom felsäkert läge eftersom jag inte kommer så långt, bara svart skärm.
Någon som kan hjälpa, har så mycket på den hårddisken som jag vill försöka
rädda.
Ytterligare info med vad datan höll på med när den dog.
Ingen ny hårdavara eller så som spökat innan, utan jag satt bara ute i trädgården o gjorde en utskrift genom det trådlösa nätverket. Och klockan var strax efter 18.00 då min Microsoft Antispyware skall göra sin dagliga runda. När jag kom in såg jag att bara tre sidor skrivits ut, datorn hadde fryst, spyware programmet var la nånstans i mitten. Jag stängde av datorn, startade, och voila, svart skärm med blinkande liten linje... *snyft*Sv: WinXP Pro STOP: 0x00000050...
http://www.howtofixcomputers.com/bb/sutra11768.html
eller ??Sv:WinXP Pro STOP: 0x00000050...
Jo, han hade problem den grabben :)
Hittat den tråden på ett flertal forum, men nej tyvärr ingen hjälp av det.
men tack ändå...Sv: WinXP Pro STOP: 0x00000050...
Blå skärm..
Stop: 0x0000008E (....................)
Dumpar det fysiska minnet... kontakta systemadmin..osv.
Jag vill minnas att jag läste nånstans på webben att detta (8E) är ett generiskt device driver exception, som operativet inte kunde fånga och hantera på något sätt.
Det skumma är att denna crash inträffade när man går till vissa webbsidor, som har inbäddad musik/eller ljud på sidan! Samtidigt gick det bra att spela upp mp3-filer lokalt på datorn..
Detta hade börjat inträffa efter någon WindowsUpdate från Juni måndad i år.
Jag testade att stänga av Anti-virus programmets realtime-protection (Norton 2003 :-/). Och det löste faktiskt problemet. Datorn slutade dyka! Mycket skumt. Jag googlade lite och ser att fler har fått liknande problem med Norton, äldre versioner. Så vi avinstallerade detta och jag la in gratisprogrammet Avast! antivirus bara för att testa lite.. Men då återkom felet. Och på expressen.se sida fick vi en vanlig IE-crash (som bara stänger ner IE, vill du skicka en felrapport.. med info om fel i jscript.dll.)
Jag har en känsla av att något har hänt som har att göra med kombinationen IE-senaste uppdateringarna/scripting (aktivit innehåll) och antivirusprogram som monitorerar/skyddar mot skadliga scripts eller liknande! Jag kan inte så mycket om hur Antivirusprogram skrivs men jag kan tänka mig att de är i vissa kritiska delar är väldigt lågnivå för att vara snabba, och om de buggar ur kan det nog skita sig rätt så kapitalt med minneshanteringen i Windows.. Nu var vi väldigt nära FORMAT C:, men klockan var också närmare 22 så jag testade en workaround :)
Vi installerade FireFox.. och då fungerade det problemfritt att surfa in på de sidor som förut sänkte datorn med IE....! Helskumt. Detta kanske kan ge några uppslag...? :)Sv:WinXP Pro STOP: 0x00000050...
Men jag mistänker starkt att MS Antispyware är boven.
Men de fakto är att ingen kan tydligen hjälpa, varken Microsoft,
eller Dell samt diverse forum. *snyft*
Det värsta är att jag inte ens kan använda återställningsskivan o
formatera om skiten.
Så mina nästa planer blir att gå o köpa en ny hårddisk o lägga
in den o se om jag kan komma åt o rädda mina filer genom den.Sv: WinXP Pro STOP: 0x00000050...
För säkerhets skull, slit ut alla instickskort (ljudkort, nätverkskort osv ifall de inte är onboard) samt ha endast en enhet (CD-spelaren) på primary IDE och ingen annan enhet ikopplad (inte ens floppy'n)
Kan du då starta upp datorn så prova stoppa in de olika korten/enheterna en efter en...
Lycka till!