Hur gör man för att öppna en internet-länk i ett nytt fönster om ma tex har på skrivbordet. Det finns en inställning under Internet Options i kontrollpanelen. Hej! Håkan Borneland förslag skulle funka om det inte vad så att jag bundit tagentbordstrycking till genvägen Stefan Brännström förslag funka. det heter "Starata genväga i redna öppet fönster" om man bocka ur den funka det finnt. <b>>"Starata genväga i redna öppet fönster"</b> >Stefan Brännström förslag funka. Shyst, det har alltid varit nagot som stoert mig men jag har aldrig orkat bry mig om att kolla upp det.Öppna internet-länk i nytt fönster
Som jag har det så öppnas det bara i ett fönster som finns eller om det inte finns öppnas ett nytt.
Det skall alltid öppnas i ett nytt fönsterSv: Öppna internet-länk i nytt fönster
<info>Internet Options -> Advanced -> Reuse windows for launching shortcuts</info>
Vet inte exakt vad det heter i den svenska versionen... men du kan förmodligen lista ut det... ;)Sv: Öppna internet-länk i nytt fönster
Högerklicka på länken och välj "Öppna i nytt fönster".
Eller håll ner "SHIFT" och (vänster)klicka som vanligt.
/HåkanSv:Öppna internet-länk i nytt fönster
Sv: Öppna internet-länk i nytt fönster
Tack för hjälpenSv:Öppna internet-länk i nytt fönster
Ovanlig formulering... =)Sv:Öppna internet-länk i nytt fönster
Trevligt... men varför markerar du tråden som stängd istället för löst? Sv: Öppna internet-länk i nytt fönster