Efter nyinstallation på formaterad c:disk så funkade allt perfekt.Fabriks CD Tillägsfråga. >Fråga hur tusan kör man reperation.Nu blev det så illa att det blev en nyinstallation >Tillägsfråga. Tack för tipsen,det löste sig med F8 , skäms att jag inte kom på det direkt.WindowsXP Home strul
Jag fick min nya registrering över telefon från MS.Allt är frid och fröjd.
När jag startar datorn nästa dag får jag felmeddelande
Fel i System32\config sätt in installationsdisken för reperation av senaste install.
Fråga hur tusan kör man reperation.Nu blev det så illa att det blev en nyinstallation
så jag fick ett Windows.0 har alltså två st Windows och Windows.0
Hur repererar man System32\config ?Sv: WindowsXP Home strul
När installationen var ok tillverkade jag en återställningspunkt
Kan jag nå den från DOS i såfall var ligger dessa data ?Sv: WindowsXP Home strul
>så jag fick ett Windows.0 har alltså två st Windows och Windows.0
En reparation av WinXP gör du genom att starta datorn på installations-CD:n, välja att installera Windows XP (trycka på Enter när alternativet kommer fram). Installationsprogrammet kommer då att söka efter befintliga Windows installationer på din(a) hårddisk(ar). Hittar den någon/några installationer så kommer du att få ett alternativ att reparera dessa (tryck på R när alternativet kommer fram).
>Hur repererar man System32\config ?
Tyckte det var ett lite konstigt felmeddelande du fick... men hur som helst. I system32\config ligger ditt register. Att reparera detta gör man bäst från recovery console, dvs stoppar i installations-CD:n och väljer att starta recovery console. Gå till config-mappen och lista filerna som ligger där. Där bör du hitta dina registerfiler, (DEFAULT, SAM , SECURITY, SOFTWARE, SYSTEM). Har du tur så finns även motsvarande *.sav filer fär (Kopior av förra register innan ändring). Det du då kan göra är att ersätta dina registerfiler med de föregående... dvs byta ut DEFAULT mot DEFAULT.sav osv...
<b>OBS! Kom ihåg att spara en backup på alla filer som du flyttar/namnändrar innan du gör något med dom...</b>Sv:WindowsXP Home strul
>När installationen var ok tillverkade jag en återställningspunkt
>
>Kan jag nå den från DOS i såfall var ligger dessa data ?
DOS finns inte i XP... fast jag förstår att du menar kommandotolken (recovery console)...
Informationen som lagras vid skapandet av en återställningspunkt hittar du under mappen "System Volume Information". Att återställa dessa via recovery console är inte det enklaste... men det går...
Leta efter info om hur du skall göra på t ex Google.Sv: WindowsXP Home strul