OS: Microsoft Windows XP Professional Version 5.01.2600 Service Pack 2 Kan det vara som så att spelet försöker anpassa dina skärminställningar och att du i dina bildskärmsinställningar - avancerat , har valt att datorn automatiskt ska startas om vid ändrigar? Hade problem med en kunds dator (dock Win98SE) och där ordnade det sig när jag uppdaterade chipset-drivrutinerna för moderkortet samt installerade en ÄLDRE version av drivrutiner för kundens ATI-grafikkort. Det funkade alltså inte med de senaste grafikdrivrutinerna... Jag har ATI RADEON 9600 Pro med dom senaste uppdateringarna. Försök hitta några äldre drivrutiner till ditt grafikkort... ok.. Har installerat dom senaste drivrutinerna till samma grafikkort hos min flickvän och allt funkar för henne. Vad har du installerat efter sims2? Endast uppdaterat drivrutiner? Registrera dig på http://thesims2.ea.com/index.php och sök i deras forum. De har massa inlägg om tekniska problem... Nu funkar alla spel utom The Sims 2.. Senaste felmeddelandena är detta: Det var väldans vad tätt felmeddelandena kommer... > <b>Den klagar på CLI.exe som den har gjort tidigare.</b> Jag har testat att avinstallera det och haft Control Panel istället men samma fel uppträder. > <b>Kan det vara så att CATALYST ligger kvar på något sätt?</b> Nu har jag testat att ta bort allt som du föreslog i exemplet före. > <b>Nu får jag inget meddelande</b> Det konstiga är ju att det inte står något i loggarna om vad det är som gör att datorn startar om.The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Jag har alla dom senaste uppdateringarna och har även testat installera .NET Framework 1.1.
Vad jag än gör så lyckas jag inte få The Sims 2 att fungera.
Det som händer är att då man försöker starta spelet så startas datorn om.
Har testat att installera om spelet flera gånger men samma resultat.
Spelet är orginal så klart och inga tillägg är gjorda.
tillägg = crack, fuskfiler, nya möbler osv.
Har Googlat men hittar bara om såna som pratar om att det händer då man har en bränd version.
Kan det vara så att det behövs någon sorts uppdatering av något slag av spelet?
Någon som kan hjälpa mig med detta?Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Vad har du för grafikkort? Har du kontrollerat med det som står i spelets rekommendationer att du har ett tillräckligt bra grafikkort? Jag spelar själv The Sims 2 och vet att det kräver ett ganska nytt och kraftigt grafikkort.Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Sv:The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Sv:The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Hon har Windows XP Home och sedan uppdaterat till SP2 och inte intigrerat i installationen.Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Testa att avinstallera sims2 och installera igen nu efter du har uppdaterat drivrutinerna.Sv:The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Den klagar på CLI.exe som den har gjort tidigare.Sv:The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
<B>Klockan: 00:57:30</B>
Event Type: Information
Event Source: ACEEventLogSource
Event Category: None
Event ID: 0
Date: 2005-08-23
Time: 00:57:30
User: N/A
Computer: SLEEPWALKER
Description:
0000000002: 2005-08-23 00:57:30:390 Exception <Runtime@1280>: The underlying connection was closed: Unable to connect to the remote server.
Exception Called by: ATI.ACE.LOG.Foundation.Service.Service::ConnectToObjectImpl processID:01260 threadID:(CLISystemtray ) domainName:(CLI.exe ) assemblyName:(LOG.Foundation.Service, Version=1.2.1958.42103, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
<B>Klockan: 00:57:26</B>
Time: 00:57:26
Description:
0000000003: 2005-08-23 00:57:26:093 RT_MMVideo::SetTempOverlayItem Failed:Input string was not in a correct format.
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.MMVideo.Graphics.Runtime.RT_MMVideo::SetTempOverlayItem processID:00732 threadID:(CLIRuntime ) domainName:(RT_GraphicsCaste.Caste ) assemblyName:(CLI.Aspect.MMVideo.Graphics.Runtime, Version=1.2.1958.41966, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
Description:
0000000002: 2005-08-23 00:57:26:093 RT_MMVideo::SetTempOverlayItem Failed:Input string was not in a correct format.
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.MMVideo.Graphics.Runtime.RT_MMVideo::SetTempOverlayItem processID:00732 threadID:(CLIRuntime ) domainName:(RT_GraphicsCaste.Caste ) assemblyName:(CLI.Aspect.MMVideo.Graphics.Runtime, Version=1.2.1958.41966, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
Description:
0000000001: 2005-08-23 00:57:26:078 Exception: Input string was not in a correct format.
Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.MMVideo.Graphics.Runtime.RT_MMVideo::Refresh processID:00732 threadID:(CLIRuntime ) domainName:(RT_GraphicsCaste.Caste ) assemblyName:(CLI.Aspect.MMVideo.Graphics.Runtime, Version=1.2.1958.41966, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
<B>Klockan: 00:57:25</B>
Time: 00:57:25
Description:
0000000001: 2005-08-23 00:57:24:906 Exception <Runtime@1280>: The underlying connection was closed: Unable to connect to the remote server.
Exception Called by: ATI.ACE.LOG.Foundation.Service.Service::ConnectToObjectImpl processID:01260 threadID:(CLISystemtray ) domainName:(CLI.exe ) assemblyName:(LOG.Foundation.Service, Version=1.2.1958.42103, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
Jag har varit på The Sims 2 forumet och jag har testat installera olika versioner av drivrutinerna till grafikkortet osv. men lyckas inte lösa problemet.
Kan det vara att grafikkortet är trasigt?Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Vad har du för program igång? (inklusive de som visas nere vid klockan)
Kommer dessa meddelande när du försöker köra sims2 eller kommer dessa meddelande ändå?
Det verkar ju som om grafikkortet är kasst men samtidigt låter inte det troligt då andra spel verkar fungera.Sv:The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Du har ett ATI grafikkort och kör med drivrutinerna som innehåller CATALYST Control Center? Just CATALYST Control Center är ett buggigt skit. CATALYST Control Center är byggt i .Net. Avinstallera drivrutinerna och lägg på de med Control Panel istället.
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Kan det vara så att CATALYST ligger kvar på något sätt?
Den klagar nämligen på CLI.exe då också.
Alla dessa meddelanden kommer upp då jag startar datorn.
Jag vet från tidigare att The Sims 2 fungerar med Radeon 9600 Pro korten.
Det är en sak jag så klart har kollat upp plus att jag även fått det att funka förut men det var ett tag sedan.
Kortet skulle kunna vara trasigt som sakt men då är det lite konstgigt att dessa spel funkar:
Counter Strike
GTA San Andreas
GTA Vice City
Leisure Suit Larry(TM) - Magna Cum LaudeSv:The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
japp, det kan det vara. ATI drivrutinerna är ganska omständiga. Jag brukar göra det i fyra steg. Avinstallera ATI drivers, avinstallera ATI Control Panel/CATALYST Control Center, köra uninstallen som finns att ladda ner på ATIs web och sist ta bort C:\Program\ATI. Därefter startar jag om, trycker Avbryt på frågan om ny drivrutin som hittas och tills sist installerar jag de nya drivarna.
Kör du bara ATI CATALYST Control Panel så finns ingen CLI.exe. Alltså har din avinstallation inte fungerat fullt ut. Avinstallera allt enligt beskrivning ovan och sök igenom filsystemet och registry efter kvarlämnade ATI grejjor. Därefter ska det säkert fungera.
> <b>Kortet skulle kunna vara trasigt</b>
Nejdå, känns inte som ett trasigt kort utan som ett drivrutinsproblem.Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Nu får jag inget meddelande men då jag startar The Sims 2 så gör den samma sak.
Den startar om sig själv då The Sims 2 försöker starta.
Men det konstiga är ju att det inte kom något meddelande efter omstarten som sakt.Sv:The Sims 2 & Windows XP Pro SP2
Då verkar drivrutinsproblemet vara löst.
> <b>Den startar om sig själv då The Sims 2 försöker starta.</b>
Ajdå. Ja nu när drivarna fungerar som de ska har jag faktiskt ingen aning.Sv: The Sims 2 & Windows XP Pro SP2