Har du tillräckligt med disk så låt defaultvärdet vara. Nja, jag kör mycke grafik, Visual Studio tycker om mycket minnen, liksom SQL server. Vad jag hör, så ta hälften av ditt ram så stor kan swap-filen bli. I ditt fall 1G.Så du bör minsta ha 1G ledigt på disken. <b>Vad jag hör, så ta hälften av ditt ram så stor kan swap-filen bli. I ditt fall 1G.Så du bör minsta ha 1G ledigt på disken.</b>Sv: Om swabbfilen
Någon speciell anledning till att du undrar?
Du har (för vanlig användning) onödigt mycket minne, något speciellt användningsområde för din dator?Sv:Om swabbfilen
Mina musikinspelningsprogram trivs också med mycket minne, liksom spel.Sv: Om swabbfilen
Sv:Om swabbfilen
Mot det vill jag protestera! Inte för att du nödvändigtvis har fel (för det vet jag inte) men om det är så, så suger det! Varför skall datorn behöva swappa MER ju MER minne du har? Om du har lite minne kan jag köpa att den skall hålla på och swappa ut till HD:n, men inte annars.
Det är fruktansvärt irriterande att när man inte använt datorn på ett tag och sedan börjar jobba med den så rasslar det som fan i hårddisken och det tar ett tag innan den piggnar till. Detta trots att kanske endast 50% av det tillgängliga minnet används.
Jag har testat att köra utan swap-fil och det fungerar mycket bättre, ända tills du verkligen får slut på minne för då är det helkört. Då är det oftast bara att boota om...
Jag gillar verkligen windows men just hur den hanterar minnet blir jag vansinnig på ibland...