Hej Är du säker på att det itne har blivit nåt fel i outlook? Att du korspostar samma fråga i flera forum är inte speciellt lyckat, då du istället skapar oreda. Johan, jag skrev en förklaring direkt i den jag av misstag lyckades "korsposta" Hej igen <b>Att du korspostar samma fråga i flera forum är inte speciellt lyckat, Till skillnad från den eminente SvenPon som bara har viktiga saker att tillföra... Till Johan Svensson och andra bessernissar Hej, Har du provat att göra en virussökning? Hej Jag får det felet oxså och utan att ha tillräkligt på benen så påstår jag att det Har den där Johan Svensson någonsin skrivit något konstruktivt här hos Pelle ?Är detta virus eller?
Får ständigt upp rutan
"Ange lösenord till nätverket"
där jag uppmanas att fylla i användarnamn och lösenord då jag försöker skicka/ta emot mail via outlook
Har rätt användarnamn och lösen i Outlook där man sätter data för e-postkonton. Har även provat att ange lösen där igen men vågar inte ange lösenord i pop-up rutan som kommer fram när jag trycker "Skicka/ta emot"
Har aldrig sett detta förut då Outlook fungerat kanon i flera år utan att jag ändrat mailkonto med lösenord
Är detta något virus, mask eller annat elände som krupit in i min dator?
Tacksam för svar.
mvh RolandSv: Är detta virus eller?
detta meddelande kommer upp när du inte kan connecta till servern
Kolla inställningarna och skriv in lösenordet i Outlook's ruta när den kommer upp..
skulle det hända något kan du alltid ändra lösenord ;-)
Kolla efter virus på http://securityresponse.symantec.com
men att det skulle vara virus har jag svårt att tro...Sv: Är detta virus eller?
Sv:Är detta virus eller?
Med en förklaring var den riktiga placerats.
Borde ha förklarat allt. Var inte avsiktligt utan misstag.
Så plötsligt försvann det utan jag gjort något, konstigt.
mvh RolandSv:Är detta virus eller?
då du istället skapar oreda.</b>
Störsändaren och självutnämnda ordningsmannen Johan Svensson härja tydligen i alla Forum.Sv: Är detta virus eller?
Sv:Är detta virus eller?
Hjälp till i stället för att leka polis, vill du vara polis så sök in till polishögskolan.
Jag redigerade det felaktiga inlägget omedelbart efter misstaget med dubbelpostning, jag skrev då följande:
"Råkade komma i fel forum, har lagt samma i "Operativsystem" vilket snarare är mera rätt.
Lätt stressade av oro för viruselände så blev det lite fel, hoppas ni har övereende. "
Borde ha räckt till för alla läskunniga vad som skett.
Nu när du var inne på tråden igen och argumenterade angående Sven Åke Persson kommentar, kunde du lagt till att du uppfattat att jag redan kommenterat min dubbelpostning, men så var inte fallet.
Ofelbar?
Intressant defensiv position du antar. Ditt aggressiva tonläge i kommentarer som <b>"Borde ha räckt till för alla läskunniga vad som skett"</b> underlättar inte tonen i forumet.
Jag har sett att du försökt rätta till i efterhand och jag antar att risken för samma misstag inte upprepas framöver. Däremot uppfattade jag inte att du ville ha mitt godkännande att det var rätt nu. Jag hade påpekat problemet och det var löst och borde därmed vara ur världen.
Men för all del, vill du att jag skall säga att du varit duktig så kan jag väl säga det...
Och nej, jag är inte ofelbar, men jag tror på principen att vi hjälper varandra till rätta. Så blir det fel så påpekar man det så att ordningen upprätthålls och det förblir ett fungerande forum.
Tyvärr hade jag inte svaret på din aktuella fråga, isåfall hade jag postat det också. Men det var skönt att det löste sig för dig.
Lycka till!
// JohanSv:Är detta virus eller?
Kontrollera även att inställningarna är rätt i Outlook så att det inte bara har "tappat" någon information där...
(Försöker att komma tillbaka lite till ämnet nu)Sv: Är detta virus eller?
Daniel, jag har uppdaterade virusprogram och kör regelbundet Ad-Aware och hittar inget konstigt.
Eftersom frågan om lösenord försvunnit är det lurigt att hitta orsaken.
En teori som jag har är att det kan ha varit något med Telias mailserver som gett konstig info tillbaka och att det varit Outlook som reagerat och begärt lösenord igen.
Med dagens luriga visrustillverkare är det vad man kunnat förvänta sig att de gjort en liten fuling som går in och ber mig fylla i lösenord för att på så sätt fånga upp mitt lösenord.
Vet därför inte riktigt vad det var som orsakade strulet.
mvh RolandSv:Är detta virus eller?
är ett fel i Outlook eller Windows XP (registret) för jag har bara fått det på XP:n.
I Outlook 2003 har jag märkt de bekymmren oftare än i tidigare version.
XP och Outlook är alltid uppdaterade med det som Microsoft ger ut.
Jag har i och för sig många mailkonton om det kan ha betydelse.Sv: Är detta virus eller?
Jag kan inte minnas att jag läst något som hjälpt till att lösa ett problem.
Fö har jag skippat Ad-Adware mfl. Lutar mig nu mot Ms (hör och häpna)
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx