Håller på med min dator som jag har lyckats få till ett närmast katastrofalt skick.Jävla meck med winxp - del 2 (För många installationer?)
Har regelbundet råkat ut för ett problem vid uppstarten av windows. Datorn går igång men när den där "laddningssnurran" går igång så tar det en stund, sen står den och snurrar utan att något händer. Ingen aktivitet från hårddisk eller processor. På test lämnade jag den i ett par timmar, men inget resultat.
Har kört med systemåterställning varje gång, och har nu insett att det måste bero på att jag har installerat program. Varje gång jag installerar ett nytt program så inträffar detta. Varje gång jag återställer till punkten före jag installerade programmet funkar det igen.
Lyckades dock installera ett gammalt spel nyligen, trots att ett tidigare försök lett till samma resultat. Börjar nu misstänka något i stil med att jag har för många installerade program. Någon som känner till något om det?
Det finns närmare hundra uppdateringar av windows, till exempel. Kan det vara en fuling i stil med att det inte får finnas mer än 255 installerade grejer samtidigt?
Har massa småskit (shareware/freeware med tveksam nytta) som jag kan ta bort. Någon som hört något i stil med det?
Annat tips?