Hej Partition Magic fixar ju om partitioner. Antagligen kör du XP??? > <b>då kan du ändra partitionernas storlek fram och tillbaka.</b> Håller med Mikael, Partition Magic är en utmärkt investering som betalar sig ganska snart när man vill "leka omkring" med sina partitioner. Den sparar åtskilliga timmar, och ibland dagar av arbete när man vill ändra på partitioner.Partition
När jag installerade operativ systemet på min burk. Tänkte jag mej inte för. Så C enheten blev jätte liten och det funkade ju bra i början. Men nu funkar det sämre jag kan inte ens bränna en skiva för det inte finns tillräckligt utrymme på C:.
Kan man ändra storleken på partioner i efterhand.
eller kan man ändra så attdatorn lagrar tempfiler exempelvis när man bränner i D: istället.
Helst skulle jag vilja att C: blir större.
Använder NTFS filsystem.
Tacksam för hjälp!
Mvh
KjellSv: Partition
Sen brukar det finnas en inställning i de flesta brännarprogram som säger tempfiler/cache eller nåt liknande. Du vill inte ha detta på default location, som brukar vara c:\temp eller något sådant.
/mickeSv: Partition
Eftersom du säger att du i installationen gjort c-partitionen för liten så antar jag att du på samma disk även har en d-partition???
I så fall
Gå in i kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Datorhantering där väljer du diskhantering.
då kan du ändra partitionernas storlek fram och tillbaka.Sv:Partition
Man kan inte ändra storlek på systempartitionen (vanligtvis C:) med Diskhanteraren.Sv: Partition
Den säljs numera av Symantec (tidigare såldes den av Powerquest).