Jag blir tokig på denna Boot.ini Stoppa i xp cd, starta om datorn, boota ifrån cd:n, kör reparationskonsolen, skriv "help", kolla vilket verktyg det är som rättar till bootningen, kör det programmet. <b>Stoppa i xp cd, starta om datorn, boota ifrån cd:n, kör reparationskonsolen, skriv "help"</b> Skumt... Kanske är en modifierad xp/reparationssaken kanske inte finns i home edition? Om du installerar om XP på F: så borde väl båda komma med i listan sen? Ahaaaaaaaa............. där gick det upp ett ljus.Boot.ini igen
Så här är det.Jag vill ha DualBoot.
Jag har två XP home edition. En på C: som vanligt
och en på slav HD F: som är en specialare jag bara använder för videoredigering.
På F: ligger en minimal XP. Så här ser boot.ini på C: ut.
Hur skall sista raden som skall boot:a F: se ut
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetectSv: Boot.ini igen
Det finns nämligen ett program där som kan leta rätt på alla windowsinstallationer och fixa boot-filerna/mbr etc.Sv:Boot.ini igen
Detta råd har jag fått många gånger,men aldrig lyckats hitta R reperation.
Jag har en fabriksinstallerad XP med tillhörande CD som funkar bra att installera med.
men jag har aldrig lyckats med det där att reparera.Jag gör väl fel men förstår inte var.Sv: Boot.ini igen
Sv: Boot.ini igen
Tar du inte bort Windows före så bör alla inställningar och allt sånt vara kvar också.
ThomasSv:Boot.ini igen
Jag kopplade in den som nu är F: som master och installerade.
Som du skriver jag skall klart installera F: med bibehållen C: inkopplad.
Tackar