Den sista tiden har jag haft problem med att installera msi-paketerade program. Jag får felmeddelandet prova att skriva %allusersprofile%\start menu\programs\startup\ i kör och se vad som händer Katalogen <b>C:\Documents and Settings\All Users\start menu\programs\startup</b> öppnades. värkar som det blivet något fel på registret.Dock är jag ingen ecpert på det så jag vill/kan inte hjälpa din men det.Men kolla om dett finns något Tweak program som kan fixa det. En liten fundering: Är det samma program som krånglar/vilka är det? Det verkar vara alla program som använder "Windows-installeraren". Idag har jag försökt installera JDK 1.5.0, men det går inte... Blir tokig. Skumt... Det känns som att någonting är hårdkodat någonstans? Men ms är ju emot allt vad hårdkodning heter? Låter som att det skulle kunna handla om registerfel :/ vissel vissel... sökfunktionen i knowledgebase är bra att ha.. hopp fallera... (fortsätter på emils snickarboavisa..) <b>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;886549</b>"Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
<b>Fel 1606. Det gick inte att komma åt nätverksplatsen %allusersprofile%\start menu\programs\startup\.</b>
Någon som vet hur jag kan lösa detta?Sv: "Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
Sv:"Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
Och jag vet att den inte funnits från början, utan jag skapade den för att se om jag kunde komma runt problemet. Jag har svensk version av XP så egentligen borde programmen söka efter katalogen <b>C:\Documents and Settings\All Users\start-meny\program\autostart</b>.Sv:"Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
Sv: "Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
Saken är att sökvägen till t.ex. start-menyn ska man få tag på via api. Så antingen är msi-paketet dumt och använder inte api eller så retunerar api fel saker av någon anledning (fast det borde ge en rad udda konsekvenser såsom att en massa program förlorar sina inställningar, skrivbordet töms, start-menyn töms etc.)Sv:"Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
Vågar man försöka använda en återställningspunkt? Eller är det risk att man förlorar mycket annat?Sv: "Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
Testa att söka på den där felaktiga sökvägen i registret och se ifall du får några träffarSv: "Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
Skämt åsido.
Kolla här:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;886549
Verkar vara prick ditt fel, men ev lösning är så lång så det känns dumt att försöka beskriva, länka är bättre..
Mvh
RickardSv:"Det gick inte att komma åt nätverksplatsen"
Såg mycket bra ut, och inga av värdena i mitt register stämde överens med vad som stod där. Mina sökvägar var nämligen på svenska. Annars fanns de där. Så tipset hjälpte tyvärr inte.
<b>Edit</b>:
Jag kanske var för snabb där... Jag ändrade faktiskt ett värde på en nyckel, till Autostart. Det verkar fungera att installera Java nu. Håller tummarna.
<b>Edit 2</b>:
Tusen tack!!! Det har fungerat bra att installera de program som inte gick att installera innan.