Hej! Det jag har hittat så betyder felkoden 1607 "Komponent-ID är inte registrerat." Det jag har hittat så betyder felkoden 1607 "Komponent-ID är inte registrerat." Jo jag har lyckats finna ut att problemet är: Enligt installshield-artikeln verkar det vara ett rättighetsproblem, har du testat deras lösningsförslag? Jodå och alla rättigheter är på plats. Jag tor att det är probrlm med DCOM eller COM+ men det går inte att göra något åt verkar det som. Jag gjorde ett försök att installera om Windows minmening vara att en installation över den befintliga skulle rätta till det hela. Men så enkelt kan vi inte ha det! Installations cd:n går inte att använda för den är äldre än den version som är installerad vilket ju på ett sätt är rätt med tanke på servicepack 2 men jag undrar hur det är tänkt att fungera skall man behöva göra en nyinstallation för att få ordning på det hela? Du har antagligen kollat möjliga lösningar hos microsoft: Jag löste det hela så att jag kopierade Windows i386 från cd'n till en hårddisk h:\i386 packade sen upp SP2 till H:\SP2\i386\ och körde sedan H:\SP2\i386\update\update.exe -s:H:\ och simsalabim så hade min Kan inte installera
Jag får upp följande meddelande när jag skall intallera program
1607: Unable to install InstallShield Scripting Runtime
Det är inte bara ett program som strular.
Nägra förslag att rätta till det?
/Bo Sv: Kan inte installera
Jag har ingen aning om vad det är men det kanske hjälper dig om det nu är rätt.Sv: Kan inte installera
Jag har ingen aning om vad det är men det kanske hjälper dig om det nu är rätt.
PS om du söker på Google med hela strängen "Unable .... Runtime" så står det på ett bra sätt där.Sv:Kan inte installera
DCOM kunde inte kommunicera med datorn COM+-tillämpningar med de konfigurerade protokollen.
Oh I love Microsoft. Kristallklara förklaringar som alla begriper!! Eller är det bara jag som är
trög?
BoSv: Kan inte installera
/JohanSv:Kan inte installera
Sv: Kan inte installera
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;888019
Mvh
RickardSv:Kan inte installera
installationscd förvandlats till en med SP2! Jag kunde naturligtvis bränt den nya till en cd men körde
Windowsinstallationen från HD:n. Uppdateringsinstallationen löste mitt ursprungsproblem, vad det var
vet jag inte men huvudsaken att det funkar!
/Bo