Kan man göra något för att undvika att Windows visar "Ny hårdvara har hittats" efter varje start? Kortet "borde" ligga som okänd enhet i enhetshanteraren. Där borde du kunna inaktivera det. Hmm... Jag avaktiverade det igår, men sedan valde jag att även avinstallera det direkt efter. Kanske inte skulle ha gjort det. Får se hur det går efter nästa omstart. Avinstallerar du det så ligger inte inaktiveringen kvar.. Borde funka om det ligger kvar som inaktiverat.. Det verkar som jag får ge upp förhoppningarna om att kunna slippa denna dialogruta. Får väl fortsätta att stänga den manuellt varje gång jag har startat datorn. Eller byta till GNU/Linux... Prova föjande: Har du kollat inne på PC För Alla. De brukar ha många sådan konstiga grejer som man kan göra med sin dator. Enklaste sättet är at stänga av plug-n-play helt och hållet då slipper du det <b>Hur stänger man av PnP?</b> <B>Då ryker nog stöd för usb-enheter tror jag...</B> Nu fick jag inte upp meddelandet om att ny hårdvara har hittats. Bra. Men då har vi problemet med USB-minnet som jag visserligen inte använder så ofta, så manuell installation kan gå för sig. Hej,Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
Har stoppat i ett kort som jag inte fick igång ordentligt under Windows (har dock fungerat tidigare), men som fungerar fint under Linux. Vill därför att Windows skall sluta försöka installera det.Sv: Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
Sv:Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
Sv: Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
/FSv: Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
Sv:Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
Starta registereditorn (regedit eller regedt32)
Gå till följande nyckel : HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
Skriv in en ny undernyckel med namnet <b>EnableBalloonTips</b>, som typ välj <b>REG_DWORD</b> och ge undernyckeln värdet <b>0</b>Sv:Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
MVH
MagnusSv: Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
// JohanSv: Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
kotrollpanelen->administrativa verktyg->tjänster
välj Plug-n-play och stoppa tjänsten och sedan inaktivera.
// JohanSv: Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
Nej... tror inte det... tror bara man da far manuellt installera USB-enheter...
Misstolkade ditt problem tidigare Per... mitt tips ovan stanger bara av ballongerna inte dialogrutan...
Varfor kan du inte installera kortet under XP?Sv:Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
<b>tror bara man da far manuellt installera USB-enheter...</b>
Och hur gör man det?
<b>Varfor kan du inte installera kortet under XP?</b>
Jag önskar att jag det visste. Det har fungerat tidigare, men nu vill det bara inte fungera.Sv: Stoppa "Ny hårdvara har hittats"
Det ryker inga som helst enheter över huvudtaget, varken USB eller av annan typ. En enhet som är installerad förblir installerad tills dess den avinstalleras.
Däremot om du kommer med en ny enhet som du vill använda så kommer den inte att installeras automatiskt, eftersom du just stängt av rutan om automatisk notifiering av ny hårdvara. Lösningen är helt enkelt att vid dessa fåtal tillfällen gå in i enhetshanteraren och manuellt trycka på knappen "skanna efter ny hårdvara" eller "skanna efter förändringar" eller vad det nu är den heter.
Som sagt, inget som redan är installerat försvinner, så om du använt USB minnet tidigare så kommer det att dyka upp precis som innan även framöver.
// Johan