Hej Hade just ett sånt problem häromdagen på en dell optiplex gx280. Hade samma problem med en bärbar dator från Dell för några veckor sedan. Jag reparerade windows och körde ett antivirusprogram som hittade ett antal virus och annan skit. Sedan funkade den som den skulle. Kanske kan vara samma sak hos dig. Ni skrämmer mig, har precis beställt en Dell bärbar - många verkar ha initiella problem med dessa datorer, jag börjar bli livrädd!!!XP Home datorn startar om hela tiden
Jag hoppas detta är posta i rätt forum.
Har en dator med XP Home, denna fungerade alldeles utmärkt i går och jag har inte märkt några problem.
Problemet är att datorn nu vägrar starta upp ordentligt. Jag kommer till s den svarta skärmen där man ser Windowa Xp logotypen, och under den där man ser att windows laddas. Sedan startar den om.
När jag startar datorn så får man upp att något är fel och man kan testa och starta i tre olika felsäkert läge, en med senaste konfigurationen som fungerade samt i "normalt läge". Har testat alla dessa lägen med med samma resultat, datorn startar om. Har även testat att gå in i stupen och köra därifrån, utan resultat.
Jag har inte installerat några nya komponenter i datorn. Kan det vara någon som lagt av? Eller är det ett sketet virus jag har blivit drabbad av? Känns som om det verkar mest logiskt? Det är inga problem att installer om allt men, som ni vet är det drygt, och väldigt onödigt om man kommer fram till att det är något annat fel.
Har ni något råd till mig? Eller tips som vad det kan vara för fel?Sv: XP Home datorn startar om hela tiden
Den betedde sig just så som du beskriver, hos mig hade kondensatorerna runt cpu´n blivit toppiga men inte börjat läcka ännu.
//SaraSv: XP Home datorn startar om hela tiden
// MalinSv:XP Home datorn startar om hela tiden