Min CPU ligger och pendlar mellan 50 och 100% hela tiden oavsett hur många program jag har i gång men värst när explorer rullar. Tacksam för hjälp är inte helt lätt att jobba på den som den är nu. Öppna aktivitetshanteraren och kolla vilket program som drar mest kräm. Vanligt är att rutinen för sökningen på hårddisken ligger och indexerar upp data för att göra det sökbart (mssearch.exe) tror jag den heter. Rapportera vad det står för namn som drar så mycket kraft kanske vi kan hjälpa dig vidare på traven. Det verkar vara explorer som ligger och drar, så fort man gör något så drar det iväg och ju längre jag använder explorer desto värre blir det verkar det som. Jag har XP med SP2 installerat. Det verkar som om jag kan utöka problemprogrammen till de flesta som använder internet. Har samma problem med groove. <b>...gång men värst när explorer rullar...</B>100% CPU Usage
Sv: 100% CPU Usage
Sv:100% CPU Usage
Menar du explorer eller iexplorer. Att explorer (skalet) kan bugga ur är inget ovanligt. Slå ihjäl preocessen via aktivitetshanterarren och starta den sedan via Arkiv -> Kör ny aktivitet -> "explorer"