Hej! Min disk brukar nog anv ännu mer än var 10 minut, 10 min låter dessutom som en ganska lång tid, låter som väldigt mkt skulle buffras isf + att datorn knappt skulle behöva läsa något (tex du har bara samma prg framme hela tiden utan att det anv hårddisken) Som vanligt blev jag hemmablind när jag ställde frågan, det är en hårddisk med enbart media på, allt inga problem som körs från den. Var tionde menut är väll inte mycket? Jo, nog är jag medveten om det också men det gör det ju lite onödigt att stänga disken om den ändå ska användas hela tiden utan att något program körs därifrån. Blir så fundersam då det bara är media som ligger där och även då man inte använder datorn utan den bara står så varvar disken igång med jämna mellanrum. Dock har jag ingen erfarenhet så därför frågade jag så att jag vet att allt är i sin ordning. Hur ofta bör en hdd accessas?
Jag har Windows XP Pro hemma på min dator, problemet är att en av mina hårddiskar har börjat tjuta på senare tid och innan jag får råd att köpa en ny har jag gjort så att den stängs av som en energisparåtgärd, problemet är att den accessas väldigt ofta, kanske var 10:e minut, dvs. det vinande ljudet låter igen innan den efter tre minuter stängs av. Ska den verkligen accessas så ofta? Och nej, jag har inte köpt något sony skiva på slutet :-)Sv: Hur ofta bör en hdd accessas?
Sv:Hur ofta bör en hdd accessas?
Sv: Hur ofta bör en hdd accessas?
Det finns myclet bakomliggande som rotar runt i din dator.Sv:Hur ofta bör en hdd accessas?