Hej! Rent spontant skulle jag säga hårdvarufel... men det är svårt att säga utan ett komplett felmeddelande. Med hjälp av STOP-error koden på "blåskärmen" brukar man kunna "googla" sig fram till ett evenuellt svar. Tackar för det snabba svaret.Windows XP - Hårdvaru eller mjukvaru fel?
Min dator har just kommit tillbaka ifrån ett support där de bland annat har bytt skärmen. (Acer Travelmate 660 bärbar dator)
Idag fick jag bluescreen när jag pluggade in en projektor, Fatalt screen någonting kom det upp. Nu undrar jag om det på något sätt går att fastslå om det är mjuk eller hårdvaru fel som har uppståt?
Windows XP Professional SP2
Tackar på förhand!
MVH
AndreasSv: Windows XP - Hårdvaru eller mjukvaru fel?
När vi får in nya laptop's eller när dom har varit på garantirep så brukar vi plocka ut och sätta tillbaka RAM-minnet (ta ut, torka av/sudda kontakterna, stoppa tillbaka) för ofta så har dom "skakat loss" under transporten... kan ev. vara värt att prova. Sv:Windows XP - Hårdvaru eller mjukvaru fel?
Har tyvärr inte kvar felkoden så blir svårt att googla.
Men jag får se om det händer igen, isf får jag reklamera reperationen. Är rätt mistänksam då de redan misslyckats med reperationen en gång.
Fick just samma fel igen, googlade felkoden, RAM minnet troligaste felet, men även andra former av hårdvarukrasher.
Tackar för tipsen!
MVH
Andreas