Har problem med att komma åt resurser på en maskin som kör Win XP Pro från andra maskiner på nätverket. Har du delat ut någon annan mapp förutom delade dokument? Jodå, jag har delat ut som attan, men kommer inte åt nåt alls. Om du kör med krypterat så måste alla använda den krypteringen.Nätverksaccess Windows XP (trådlöst->trådat)
Setup enligt följande:
----------------------------
Netgear Router/ADSL-Modem/Trådlös AP
Stationär PC (Win XP Pro) kopplad med TP-kabel till router
LapTop (Win XP Home) trådlöst kopplad till nätverk
XBOX - trådlöst kopplad til nätverk
Problematik:
Kan inte komma åt några resurser (delade mappar) på den stationära datorn från de trådlösa.
Komma åt resurser från den stationära till övriga går bra (FTP till XBOX, delade mappar på LapTop)
Att pinga stationära maskinen från de trådlösa går bra, den svarar.
Har testat med allt jag kan komma på, men inget verkar fungera. Ändrat "simple file sharing" fram och tillbaka, säkerhetsinställningar i registry, kollat tjänsterna workstation och server, kollat inställningar i routern. Det måste helt enkelt vara något på den stationära datorn eftersom jag kan komma åt resurser åt andra hållet samt pinga den stationära.
Enormt tacksam för all hjälp!
mvh
AndersSv: Nätverksaccess Windows XP (trådlöst->trådat)
Jag brukar dela ut ..Temp förutom delade mappar. Då funkar det, men inte utan en annan delad mapp av någon anledning.Sv:Nätverksaccess Windows XP (trådlöst->trådat)
Inge bra, men det är väl bara att försöka med något annat.
Förslag emottages tacksamt.
/AndersSv: Nätverksaccess Windows XP (trådlöst->trådat)
Men du kanske redan provat med att köra utan?