Jag får upp ett medeland vid klockan som säger: Mft = Master File Table (eller något sådant), är rätt säker på att det är det som menas här. Dvs. listan med filer, mappar och liknande Detta hittade jag på nätet. Stog rätt bara där men det stämmer inte riktigt. Kolla i loggboken om det står något där om disken. Drivrutinen kan ibland skriva något om det är problem.D: försvinner hel plötsligt.
Program-popup: Windows - En fördröjd skrivning misslyckades : Det gick inte att spara alla data för filen D:\$Mft. Dessa data har gått förlorade. Det här felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller på att en nätverksanslutning inte är giltig. Prova att spara den här filen någon annanstans.
Felet visades efter jag hadde varit och handlar så jag har inte rört datorn under tiden.
Och katalogen $mtf har jag inte på D: . Är det ett visrus eller något annat skumt.
Jag har ett anti-virus program installerat och uppdaterat med senaste definitionerna.Sv: D: försvinner hel plötsligt.
Sv: D: försvinner hel plötsligt.
http://www.pchemma.se/content/drpc.jsp?q=867&s=260Sv: D: försvinner hel plötsligt.
Glömde nämna att jag har haft två diskar tidigare c: d: .Nu så köpte jag en till disk e: som är en S-ATA. Dom ligger inte i hopp(fysiskt i lådan) och d: är fortfarande d: som tidigare.Sv: D: försvinner hel plötsligt.
Mvh/Olof