Hej! Vad står det för startsida i registret då? Om startsidan inte ändrats så är det troligen ett program som ligger i autostart och styr IE när det startas. Det kanske går förbi startsidan. IE hoppar ju ibland in på Microsofts hemsidor så det finns tydligen funktionalitet för det. Hej Jimmy! Tack Olof! Sorry för sent svar.. Ställ in en startsida och sök sen i regedt32 efter den så hittar du rätt registerpost.. Ladda hem HiJackThis (http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html) och kolla vilka processer etc som körs vid uppstart. Plocka bort de som du kan tyda som spyware (sök på Google efter filnamn etc) eller posta loggen här så kan vi försöka hjälpa dig om du är osäker.Spyware ligger som standard i IE ochkopplar upp sig mot en hemsida www.youresyst
jag sitter hos en kund som har fått ett mysko spyware. Efter att ha kört Norton Antivisrus, AdAware sam Microsoft AntiSpyware trodde jag att det var frid i datorn, men icke. Varje gång jag startar IE så kommer länken www.youresystemupdate.com om och sidan laddas. Jag har tagit alla temporary internet files, Coockies, IE startsida är aftonbladet. Men denna förbigås och denna adress kommer upp direkt. Sidan visar en snygg systemsite och man rekomenderas att installera Spaxe.
på symantecs hemsida finns denna upptagen men jag undrar hur jag kan få bort länken. Det verka som att den ligger i registret eller liknande.
Är det någon som känner igen detta.
jag behöver akut hjälp
/tyronneSv: Spyware ligger som standard i IE ochkopplar upp sig mot en hemsida www.youre
Testa att köra regedt32 och ändra behörighet för posten för startsidan så ingen har behorighet att ändra :)Sv: Spyware ligger som standard i IE ochkopplar upp sig mot en hemsida www.youre
Jag brukar hjälpa kompisar att ta bort skräp dom råkat installera och det gör jag på följande sätt:
- I registret så sök efter run, kryssa i Nycklar och kryssa även Matcha hela strängar. Då kommer man direkt till nyckeln Run.
- Hittar jag något som inte skall vara där så brukar jag sabotera sökvägen så att programmet fortfarande listas men inte kan startas. Om programmet är dåligt skrivet så förhindrar man därigenom att programmet läggs in igen.
- Kolla även mappen under som heter RunOnce
- Tryck F3 för att hitta nästa Run-mapp eftersom det finns flera.
Var försiktig bara.
Mvh/OlofSv:Spyware ligger som standard i IE ochkopplar upp sig mot en hemsida www.youre
Hur hittar jag startsidan i registret.
Som startsida inställt i IE är det aftonbladet. Men när man startar IE så käns det som att man får en redirect till ovan nämnda sidan. det jag har gjort nu som akutåtgärd att att blockera adressen i Brandväggen.
/TyronneSv:Spyware ligger som standard i IE ochkopplar upp sig mot en hemsida www.youre
Skall kolla detta.
/TyronneSv: Spyware ligger som standard i IE ochkopplar upp sig mot en hemsida www.youre
Sv: Spyware ligger som standard i IE ochkopplar upp sig mot en hemsida www.youre